آفتاب

علی دایی به سیم آخر زد؛ افشاگری‌های باورنکردنی از شهریار

علی دایی به سیم آخر زد؛ افشاگری‌های باورنکردنی از شهریار

سرمربی سابق سایپا اظهارات تندی را پس از برکناری از هدایت نارنجی پوشان مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، در اتفاقی غیر منتظره باشگاه سایپا دیروز علی دایی را اخراج کرد تا ابراهیم صادقی تا پایان فصل هدایت نارنجی‌پوشان را برعهده داشته باشد. علی دایی سرمربی سابق سایپا با حضور در نشستی خبری در مورد اتفاقات رخ داده پاشخگوی سوالات خبرنگاران بود. 

علی دایی در مورد اخراج و کنار گذاشته شدنش توسط مسولان باشگاه، عنوان داشت: اول از همه حق طبیعی هر باشگاه و مجموعه ای است که مربی‌اش را برکنار بگذارد. خدا را شکر که دلایلش به خاطر احقاق حق بود و به جز این نیست. شاید شما خیلی چیزها را ندانید. من قبل از بازی ذوب اخراج شده بودم. بین ۳-۲ بازیکن تیم هم در جریان بودند. از ابراهیم صادقی بپرسید که چشمه سری پرسید که قرار است جای علی آقا را بگیرید.

وی در مورد واکنش ابراهیم صادقی به این اتفاق، گفت: صادقی به من گفت قبل از بازی نمی خواستم فکر شما را مشغول کنم. چنین چیزی را باشگاه تا الان به من نگفته اما چشمه سری، پزشک تیم به من این را گفت. امروز هم باشگاه به من (ابراهیم صادقی) زنگ زده و من هم به او گفتم برو و موفق باشی.

سرمربی برکنار شده سایپا در ادامه، اظهار داشت: یک سری دلایلی آوردند که در آن ماندند. در حکم اخراج من از واژه مقدس کارگر سواستفاده می‌کنند و سنگر درست می کنند و پشت آن پنهان می شوند. در این چند سال افتخارم بوده که کنار قشر مردم پایین و کارگر بودم. به آن افتخار می کنم. من از آقایان می پرسم شما کجا بودید. من علی دایی همین که کنار این مردم بودم افتخار کردم. در تیم ملی کارهایی کردم که دل این قشر خوشحال شوم.

علی دایی در مورد اینکه مصاحبه جنجالی‌اش دلیل برکناری از سایپا بود، عنوان داشت: مگر من در این مصاحبه به کسی توهین کردم؟ اصلا اسم کارگر کارخانه را آوردم. من گفتم حق من را ندهید و حق بچه ها را بدهید. شاید ناراحت شدند که من از آقای بانی و ... تشکر کردم. افتخار می‌کنم که در سایپا با این افراد قهرمان شدم.  من گفتم پراید ۵۰ تومن شده یا تیبا ۷۰ میلیون اشتباه گفتم؟ من گفتم اینقدر گران شده، حقوق ما که افزایش نیافته و حداقل پول این بچه ها را بدهید. اگر شما طرفدار کارگر هستید بدانید که من با این قشر زندگی کردم. آقایان گروه سایپا که ادعا می کنید برای کارگران چه کردید؟ اینکه این محصولات گران شده شما حقوق آنها را افزایش دادید. اگر کارگران واقعا خوشحال شدند و به چیز خوبی رسیدند من افتخار میکنم که با اخراجم مشکل آنها جل شده.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد خوب تیمش با وجود مشکلات مالی که در این فصل داشته، عنوان کرد: مردم را فریب ندهید. تیمی که در تاریخ باشگاه سایپا کم هزینه ترین تیم است الان هفتم تحویل دادم. فصل قبل پلی اف آسیا بردم و یک سری جوان معرفی کردم. ما به تعهداتمان عمل کردیم. من خواستار این شدم که باشگاه سایپا به تعهداتش عمل کند. این کجا بی احترامی به کارگر بود؟

علی دایی با انتقاد از عملکرد مدیران کارخانه سایپا، گفت: آقایان شما چه زمانی به تعهداتتان به مردم عمل کردید. هر روز یک قول می‌دهند. طرف رنو ثبت نام کرده و می خواهید ماشین دیگری بدهید! جلوی کارخانه شما تحصن بوده نه جلوی خانه و محل کار من! مثل اینکه فراموش کردید و ما از کسی تعریف کردیم که همه شهادت می دهند دوران آقای قلعه بانی بهترین دوران سایپا بوده. آقای هاشمی بد بوده؟ من چطور باید بگویم این دو نفر بد بودند؟

وی در ادامه با اشاره به غیرعادلانه بودن اخراجش از سایپا، اظهار داشت: پشت این میز نشستن جایگاه و ارزش ندارد وقتی میز و صندلی وفا نمی کند. من در دوران مربیگری ام سه بار اخراج شدم و هر سه بار غیر فنی بوده. یک بار رییس جمهور و من گفتم خندیدید. یک بار دیگر در پرسپولیس. حالا ببینید آن‌ها که مرا اخراج کردند کجا هستند و من کجا هستم؟ دفعه سوم همینطور.

علی دایی اخراجش از سایپا را اتفاقی خوب دانست و با اشاره به اینکه دیروز تولدی دوباره برای او بود، گفت: دیروز روز تولد دوباره ام بود. انگار دوباره متولد شدم. خیلی سخت است که با کسانی کار کنید که دوست ندارند موفق باشید. قبل از بازی ذوب آهن در جلسه فنی به بازیکنان گفتم ما تنها هستیم. همه دوست دارند ببازید اما به خاطر آبروی خودتان باید بهترین بازی را انجام دهید. درود می فرستم به آبروی و شرف‌شان و بهترین بازی را انجام دادند. مشکلات ما این چیزها نیست. من خیلی جوان تر از این بودم و یک مصاحبه کردم و الان دوست دارم تکرار کنم. علی دایی زیر بیرق هیچکس سرش را خم نمی کند. نه چپی. نه راستی و نه میانه. اصلا سیاسی نیستم. یک باز زیر بیرق اقا حسین (ع) سرم را خم کردم. با شما و کمک شما به اینجا رسیدم. نه به ناموس کسی چپ نگاه کردم و نه به مال کسی. یک چیز دارم و آن آرامش است و با چیزی عوض نمی کنم. شاید بعد از این مصاحبه بعضی آقایان با توجه به قدرتی که دارند بخواهند آرامشم را برهم بزنند اما پی آن را به تنم مالیدم. آقای مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارند. تا جایی که ذهن من یاری می کند از زمانی که من ایشان را می شناسم. سردار درجزی دولق را می شناسم!

وی در ادامه با اشاره به اینکه فردی که او را برکنار کرده، هویت خودش را تغییر داده، گفت: کاش یک نفر از سازمان ثبت احوال اینجا بود و می گفت آیا می شود یک نفر کل اسم و فامیلش را عوض کند. مگر می شود با شناسنامه عوض کردن گذشته طلایی‌ات را عوض کنی. موقعی این نامه را به خانه‌ام دیشب فرستادند که ما به کسی دسترسی نداشتیم. کسی که به اسم مدبر اینجا مرا اخراج کرده سردار درجزی دولق است! اصلا ایشان می‌توانند این کار را بکنند . مگر می‌شود یک نفر فوت نکرده باشد و برایش گواهی فوت بگیرند. اینکه بخواهند یک شخصیت دیگر پیدا کنند من نمی‌دانم. من سال ۸۵ یک پرونده با یک خانم داشتم که ۳۰۰ میلیون پولم را خورده بود. خودش را از نزدیکان درجزی دولق معرفی می‌کرد. من آن موقع که ایشان آمدند هم گفتم یک سری آمدند که با من مشکل دارند. سال ۸۵ از این خانم شکایت کردم که از زندان فرار کردند و از آشنایان ایشان بودند که امروز به اسم مدبر آمده‌اند!

علی دایی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: اصلا نمی دانم چطور با اسم مدبر به سازمان تجهیز و توسعه آمدند، مگر سابقه ورزشی دارند؟ فردا باید این حکم خودم را ببرم و ببینم کسی به اسم مدبر وجود خارجی دارند که بخواهند حکم برکنار یا اینجا نوشته‌اند فسخ قرارداد را امضا کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا خودش با توجه به سرمایه اش به دنبال این نیست که باشگاه تشکیل دهد گفت: من اینقدر سرمایه ندارم که بخواهم این کار را بکنم. ما به دنبال نتیجه رسیدن پرونده نیستیم. من مگر از این آدم ها می ترسم. او اگر به بنده خدا وصل است من به بالایی وصل هستم. خنده دار است که آدم از بنده خدا بترسد. خیلی ها فکر می کنند چون به بنده خدا وصل هستند کارشان را پیش ببرند. از بعضی حرف‌ها خنده ام می‌گیرد. به تنها چیزی که دلبستگی ندارم این چیزهاست. تمام چیزهایی که درباره من می گویند، اینکه من یک خانه در تهران دارم یکی ویلا در نوشهر و دو ماشین دارم. به غیر از این ببینید دارایی من چیست. اما هزاران نفر با حقوق دولتی می‌آیند و  بینید چه چیزهایی دارند! چه چیزهایی به اسم زن و بچه شان هستند. علی دایی جلو آنها لنگ باید بیندازد. خیلی‌ها می‌آیند شعار می‌دهند که ما فدایی مملکت هستند. آقای فدایی چرا بچه‌هایت آنور آب زندگی می‌کنند. با این حقوق دولتی می شود؟ من یک کار شخصی دارم و فوتبال را کار می‌کنم. من مشاور نیستم که ۱۰ جا حقوق آن‌چنانی بگیرم. همه چیز من مشخص است. کارم خوب باشد زندگی‌ام از نظر مآبی بهتر می شود و اگر نه مثل همه مردم باید سختی بکشیم.

علی دایی در مورد پیشنهاد سرمربی‌گری تراکتورسازی، عنوان داشت: تا دیروز تیم داشتم و به هیچ عنوان به خودم اجازه مذاکره ندادم. مطمئنا چند پیشنهاد به من شده که می‌توانم به آن فکر و مذاکره کنم. تا انفاقی نیفتاده نمی‌توانم صحبتی کنم. اگر صحبت شد بعد حرف می‌زنم. الان نه به دار است و نه به بار. خانواده‌ام هم مطرح هستند و نمی‌توانم به تنهایی تصمیم بگیرم.

سرمربی سابق سایپا در مورد پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی، عنوان داشت: از این به بعد کسی پیشنهاد داد می توانم مذاکره کنم و فکر کنیم. به نتیجه هم نرسید هم خدا پدر مادرشان را بیامرزد که خیال ما را راحت کنند تا شما هم قیافه ما را نبینید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل مدیران سایپا قصد برکناری او را داشتند، گفت: از قبل از بازی ذوب آهن قرار به برکناری من بود. نمی توانم بگویم خسته شدم؟ اتفاقی که دیروز افتاد قرار بود قبل از بازی ذوب بیفتد. خداروشکر که با باخت تیمم همراه نشد. وجدانم راحت است که سعی و تلاشم را همه جوره کردم. از سال قبل تاکنون ۱۰ بار جلوی اعتصاب بازیکنانم را گرفتم. من ممنون آقایان هستیم که این کار را کردند من چیزی که دنبالش بودم را انجام دادند.

علی دایی در ادامه در مورد اینکه همواره از حق کارگران دفاع کرده و حالا به همین دلیل از سایپا اخراج شد، عنوان داشت: متاسفانه مایی که دنبال این هستیم روراست باشیم و حقیقت را به مردم بگوییم مورد اتهام هستیم. اگر بگوییم گلستان است خیانت کردیم. شاید بعضی اوقات ملاحظه کردم و نگفتم. افتخار می‌کنم سه بار به خاطر گرفتن حق اخراج شدم. این افتخار بزرگی برای من بود و مدالی بود که خداوند نصیب من کرد. آقایانی مدیر هستند که نه فوتبالی‌اند و نه خودروساز. افرادی که در پتروشیمی هستند و من نمی‌دانم چه ربطی به خودروسازی دارد. 

 دایی در پاسخ به این سوال که چه راه‌حلی برای این مشکلات دارد، عنوان داشت: من نباید راه حل بدهم! منافع خیلی ها به خطر می‌افتد و من اخراج می‌شوم. شما چرا تا الان نگفتید مدبر از کجا آمد؟ یهویی از جایی اخراج می‌شود و اینجا می‌آید. چیزهای پیچیده‌ای در قسمت مدیریت داریم. هر کس می آید آدم خودش را می‌آورد. اصلا نگاه نمی‌کنیم آیا کارایی دارد یا خیر؟ به توانایی او کار نداریم. به گذشته‌اش کار نداریم. فقط می‌خواهیم اطرافیان خودمان را بیاوریم.

وی در ادامه در مورد اینکه به نظر او چه فردی برای هدایت تیم ملی مناسب‌تر است، گفت: من نباید نظر بدهم. مردم دوست دارند مربی خارجی بزرگ بیاورند اما آیا فدراسیون می تواند در این وضع دلار و ارز مربی خارجی بیاورد؟ با این وضعیت می شود؟

 سرمربی سابق سایپا در پاسخ به این سوال که آیا از سرمربی‌گری در ایران خسته شده‌، گفت:  نه! این میز و صندلی به کسی وفا نکرده. کسانی که مرا اخراج کردند کجا هستند. آینده بزرگترین قاضی است و همه چیز را نشان می دهد. آینده نشان می دهد که امثال دایی چه کسی بودند؟ گودرزی کجا بود؟ گذشت زمان و نسل آینده می‌فهمد.

وی در پاسخ به شایعه انتخاب یحیی گل‌محمدی به جای او، عنوان داشت: به من ربطی ندارد. هرکس می‌خواهد بیاید و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

علی دایی در ادامه در مورد اتفاقات برنامه نود و کنار گذاشته شدن عادل فردوسی‌پور، اظهار داشت: همه به من لطف دارند. اینکه برکنار شدم را برای خودم مشکل نمی‌بینم و به نظرم اتفاق خوبی برای من رخ داده‌است. مطمئنا عادل هم به خاطر این مسایل کنار رفته. نمی‌خواهم حرف آخرم را بزنم. عزت و ذلت دست بالایی است و خیلی ها خواستند مرا بزنند اما آن بالایی جوری بالا برده که فکرش را نمی‌کردند. نمی‌گذارم این رابطه خراب شود و جایگاه خودم را می‌دانم.

آقایان محترم، افراد زیادی هستند که حرف‌های زیادی علیه شما برای زدن دارند. به زودی با مدرک و سند خیلی چیزها گفته می‌شود. و آن موقع واویلاست. تشت رسوایی که بیفتد دیگر جایگاهی بین مردم نخواهید داشت.

کد N2157956

وبگردی