آفتاب

رشد اقتصادی کانادا منفی شد

رشد اقتصادی کانادا منفی شد

آمارهای جدید از اقتصاد کانادا نشان می‌دهد رشد دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا وارد محدوده منفی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از کندین پرس، تضعیف رشد بخش معدن و مشکلات پیش آمده برای بخش حمل و نقل در کنار زمستان طولانی روی اقتصاد کانادا سنگینی کرده است.

مرکز آمار کانادا اعلام کرد: تا پایان ماه فوریه رشد اقتصادی کانادا به منفی ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است و هر دو بخش کالا و خدمات با کاهش رشد مواجه شده‌اند. این اتفاق در حالی می‌افتد که کانادا نخستین ماه از سال جاری میلادی را با ثبت رشد ۰.۳ درصدی به پایان برده بود.

گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار اقتصاد کانادا هم‌زمان با گزارش بانک مرکزی این کشور از چشم‌انداز کاهشی رشد اقتصادی شده است. این بانک در جدیدترین گزارش خود، نرخ رشد اقتصادی کانادا در سه ماهه نخست سال را ۰.۳ درصد پیش‌بینی کرد که ۰.۵ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی است.

رویس مندز، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه "سی ای بی سی" گفت: واضحا علاقه چندانی به اقتصاد کانادا در ماه فوریه وجود نداشته است. در زمانی که هم زمستان تولیدات را کاهش داد و هم تولید ناخالص داخلی در جهت عکس انتظارات حرکت کرد.

بانک مرکزی کانادا نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را ۱.۲ درصد پیش‌بینی کرده است.

به گفته مرکز آمار این کشور، رشد بخش معدن و نفت به منفی ۱.۶ درصد رسید و بخش استخراج گاز نیز رشد منفی ۰.۶ درصدی را تجربه کرد.

بریان دی پراتو، اقتصاددان ارشد بانک "تی دی" گفت: به نظر می‌رسد شاید در مسیر کاهشی هستیم، به ویژه در بخش تجارت و حمل و نقل. آمارها نیز نشان می‌دهند که بخش انرژی با مشکلات خودش دست و پنجه نرم می‌کند. این می‌تواند هشداری برای یک عملکرد ضعیف دیگر در سه ماهه دوم سال جاری باشد؛ هر چند سیگنال‌های مثبتی نظیر افزایش ساخت و سازها و سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارند.

انتهای پیام

کد N2157792

وبگردی