آفتاب

حسن وارسته: اگر«دنگ و فنگ روزگار» را سیروس مقدم می‌ساخت قطعا یک شکل دیگر بود

حسن وارسته: اگر«دنگ و فنگ روزگار» را سیروس مقدم می‌ساخت قطعا یک شکل دیگر بود

فارس نوشت: نویسنده سریال «دنگ و فنگ روزگار» گفت: ما می‌خواستیم قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ را روایت کنیم. در پایتخت کل تمرکز قصه یک خانواده است اما در دنگ و فنگ روزگار به محله و همسایه‌ها نیز هویت بخشیدیم.

«حسن وارسته» نویسنده سریال‌ «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزدآبادی که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، درباره استقبال مخاطبان از این سریال گفت: «هم بازخوردهای خوب داشتیم و هم بازخوردهای بد و بعد از حادثه سیل همه چیز تحت‌الشعاع آن قرار گرفت و اقبالی که  باید در شرایط عادی از این کار می‌شد، در روزهای پایانی فروردین نشد.»

او با اشاره به ضعف در قسمت‌های اولیه این سریال نیز بیان داشت: «به جز دو سه قسمت ابتدایی که پختگی لازم را نداشت، از مابقی قسمت‌های این سریال راضیم و معتقدم نگاه متفاوت هر کارگردانی در خروجی آن موثر است. اگر همین سریال را سیروس مقدم می‌ساخت قطعا با لحن و شکل دیگری کار می‌کرد. از طرفی به این دلیل که ما با متن آماده شروع به تصویربرداری کردیم، باید رج می‌زدیم و بعضی از سکانس‌هایی که روزهای اول گرفته شد دست بر قضا برای قسمت‌های ابتدایی سریال بود و هنوز بازیگران با نقش‌هایشان هماهنگ نبودند و به همین خاطر بازی‌ها به پختگی نرسیده بود. 

نویسنده سریال «پایتخت» با اشاره به تفاوت در جهان ذهنی نویسنده و جهان بیرونی او و نتیجه یک سریال در اقبال عمومی نیز بیان داشت: «وقتی ما متنی را روی کاغذ می‌نویسیم آنچه در جهان ذهنی خودمان فکر می‌کنیم با آنچه از فیلتر کارگردان و سایر عوامل می‌گذرد تفاوت‌های بسیاری دارد و در کل انتظاری که از این کار داشتم فراتر از اینی بود که الان پخش می‌شود.»

وارسته در ادامه درباره عدم پختگی بازیگران در قسمت‌های ابتدایی سریال افزود: «زمان زیادی لازم است تا هر سریال جدیدی با مردم عجین شود. برای مثال در سریالی مثل «پایتخت» شخصیت‌ها برای مخاطبان آشنا هستند و قصه‌ها و اتفاق‌ها اهمیت بالایی دارند، اما سریالی مثل «دنگ و فنگ روزگار» مدت زمان زیادی لازم دارد تا با مردم اُخت شود و مردم شخصیت‌هایش را بشناسند. اغلب سریال‌های ما در چند قسمت اول با ریزش مخاطب روبرو بوده است و کمی جلوتر که می‌رویم مخاطبان کم کم جذب سریال می‌شوند. 

او با اشاره به اینکه فضای این سریال تا حدی شبیه به سریال «پایتخت» است، گفت: «معتقدم این فضای دورهمی خانوادگی و در کنار یکدیگر زندگی کردن متعلق به ایرانی‌ها است و به این دلیل که ما به شالوده اجتماع رجوع می‌کنیم مردم خیلی دوست دارند و تجربه نشان داده هر چه این دورهمی‌ها را خوب درآوریم مردم با سریال ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کنند.»

وارسته درباره فضای شیرین این سریال نیز گفت: «در دورهمی‌هایی که در سایر سریال‌ها می‌بینید پایه و اساس قصه کمدی است، اما ما می‌خواستیم قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ را روایت کنیم. در «پایتخت» کل تمرکز قصه یک خانواده است اما در «دنگ و فنگ روزگار» به محله و همسایه‌ها نیز هویت بخشیدیم.

او درباره انتخاب بازیگران این سریال نیز گفت:«من در انتخاب بازیگران دخالت چندانی نداشتم اما برای انتخاب نقش اردشیر با بازی محمد نادری به دنبال بازیگری بودیم که چهره جدیدی باشد.»

سریال «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزد آبادی و تهیه کنندگی امیر طالبی کاشانی هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

۵۷۲۴۵

کد N2157662

وبگردی