آفتاب
روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد:

اندیشه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای از پرفروش‌های نمایشگاه شد

اندیشه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای از پرفروش‌های نمایشگاه شد

کتاب «اندیشه سیاسی آیت الله سیدعلی خامنه‌ای» نوشته سجاد رستمی پور از پرفروش‌ترین آثار موسسه فرهنگی و هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اندیشه سیاسی آیت الله سیدعلی خامنه‌ای» نوشته سجاد رستمی پور که برای نخستین بار در زمستان سال گذشته از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده بود، در سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله کتاب‌های پرفروش این انتشارات شده است. این اثر از دریچه اندیشه امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با زمینه‌ای کاملاً واقع‌بینانه، مفاهیم فرد، جامعه، فرهنگ، حاکم و حکومت را تعریف کرده و سپس به چگونگی ارتباط آنها در ساخت جامعه اسلامی پرداخته است.

چنانکه در پیشگفتار کتاب حاضر آمده است؛ در این کتاب سعی شده منظومه اندیشه سیاسی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای ترسیم شود. نگاه منظومه‌ای برآمده از ویژگی‌های سیاسی ایشان است. به تعبیر ساده می‌توان سه مرحله را در بیان و توضیح اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب ترسیم نمود: مرحله مبانی، مرحله ساختار و مرحله حرکت.

ترتیب فصول مختلف کتاب را بر اساس این مراحل می‌توان توضیح داد: فصول اولیه به مبانی می‌پردازد و در بیان آن‌ها به تبیین‌های خاص در مورد مسائل اصلی اندیشه پرداخته شده است. فصول میانی کتاب راجع به ساختار یا وجه ایستایی سیاست مشتمل بر ولایت، نظام سیاسی و مردم سالاری است. فصول پایانی کتاب راجع به مرحله حرکت یا وجه پویای سیاست شامل آزادی یا نیروی حرکت سیاست و نهایتاً نظریه پیشرفت است.

همچنین بر مبنای اعلام روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی از دیگر کتاب‌های پرفروش غرفه این انتشارات در سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌توان به این موارد اشاره کرد: «تقی شهرام به روایت اسناد» به کوشش احمدرضا کریمی، «خون دلی که لعل شد» با گردآوری محمدعلی آذرشب و «۱۳۱۸: خاطراتی از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای» اثر علی محمد محرابی از دیگر کتاب‌های پرفروش این انتشارات است.

کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد» مشتمل بر ۱۰ فصل، تحقیقی همه جانبه درباره تقی شهرام است که اهم موضوعات مرتبط با وی را در بر می‌گیرد؛ از جمله دوران قبل از زندان و ضربه شهریور ۱۳۵۰، دوران زندان در اوین، قصر و ساری، داستان فرار شهرام از زندان با ذکر جزئیات به نقل از خودش و ستوان احمدیان، ورودش به سازمان مجاهدین خلق پس از فرار و دوران تعاملش با مصطفی شعاعیان و کادرهای قدیمی سازمان، ورودش به مرکزیت و سه شاخه‌ای کردن سازمان، فرایند تغییر ایدئولوژی و خروج از مذهب در بیش از نیمی از اعضا، تصفیه‌ها و ترورهای داخلی، ترورهای سیاسی و نحوه تعامل با شوروی، سلطه غیابی بر شاخه خارج از کشور، دوران‌های نشیب و فراز رهبری در سازمان و نهایتاً اخراج و استعفا، دوران زندان در جمهوری اسلامی و ماجراهایی که در این دوران از سر گذراند، ماهیت شکایت‌هایی که علیه وی به دادگاه انقلاب اسلامی ارائه گردید، بررسی روند برگزاری دادگاه و رد صلاحیت آن توسط وی، واکنش گروه‌های مختلف از جمله مجاهدین خلق و پیکار به محاکمه تفی شهرام و سرانجام صدور رأی و اعدام. این کتاب در ابتدای این ماه (اردیبهشت ۱۳۹۸) منتشر شد.

کتاب «۱۳۱۸» نیز شامل زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۱۸ تا بهار ۱۳۹۵ است که از سخنرانی‌های ایشان جمع آوری شده است. فصل اول کتاب «خاطرات، کودکی، نوجوانی، جوانی و تحصیلات» رهبر معظم انقلاب اسلامی را روایت می‌کند. فصل دوم کتاب مربوط به خاطرات رهبر معظم انقلاب از امام خمینی (ره) است. فصل سوم کتاب به روایت خاطرات مقام معظم رهبری از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد. فصل چهارم با عنوان «پای درس استاد» مربوط به خاطرات رهبری در دوران طلبگی است. فصل پنجم کتاب با عنوان «مبارزات» فعالیت‌های مبارزاتی مقام معظم رهبری را روایت کرده، فصل ششم کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران ریاست جمهوری است. فصل هفتم با عنوان «رهبری و مرجعیت»، فصل هشتم با عنوان «شخصیت‌ها» و فصل نهم کتاب هم با عنوان «روایت» نامگذاری شده است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شبستان (سالن ناشران عمومی) راهروی ۱۲ غرفه شماره ۱ حضور دارد.

کد N2156992

وبگردی