آفتاب

حمایت هنرمندان از کودکان کار

حمایت هنرمندان از کودکان کار

تهران _ ایرنا _ جشن روز کارگر با حضور هنرمندان و جمعی از نام آوران ایران اسلامی و 70 کودک کار، بی‌سرپرست و بدسرپرست برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، همزمان با گرامیداشت روز کارگر ویژه برنامه ای در راستای تجلیل و تقدیر از کودکان کار، بی سرپرست و بدسرپرست با حضور جمع زیادی از هنرمندان و بازیگران سینما و تئاتر، موسیقی، ورزشکاران در برج میلاد برگزار شد.
کودکان کار در فضای صمیمانه با هنرمندان حوزه های مختلف از جمله سینما، تئاتر، موسیقی و ورزشکاران به گفت‌وگو نشسته و در نهایت عکس یادگاری گرفتند.
این کودکان در منطقه آجر پزخانه اسلامشهر زندگی می‌کنند که و 4 تا 16 ساله هستند. ضمن اینکه حامیان و خیرین این کودکان در گفت‌وگو با خبرنگاران که خواستند نامشان در این خبر عنوان نشود اعلام کردند که هزینه درمان تمامی این کودکان و اعضای خانواده‌ آنان را در صورت ابتلا به بیماری تقبل می‌کنند.
این خیرین عنوان کردند که 500 خانوار را در محله کوره آجرپزخانه تحت حمایت دارند که برای حمایت مادی و غیرمادی از آنان 3 خیر ثابت و 25 خیر غیرثابت به صورت مستمر وظیفه کمک رسانی به آنان را بر عهده دارند.
30 درصد این کودکان ایرانی بوده و بقیه آنان افغان هستند.
در این مراسم، امید جهان خواننده، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) مجری کودک تلویزیون، حسین ذکایی مجری اخبار ورزشی، پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون، احمد نجفی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، محسن بنگر بازیکن سابق سپاهان و پرسپولیس، محمدرضا احمدی گزاشگر فوتبال، رضا جاودانی مجری برنامه‌های ورزشی حضور داشتند.
محمد رجبی مسئول شرکت حمایت از کودکان کار که این کودکان را به برج میلاد آورده بود، گفت: در منطقه خلازیر 500 کودک کار به‌همراه خانواده‌هایی فقیر زندگی می‌کنند؛ هر هفته از تعدادی از کودکان کار به همراه خانواده‌هایشان تجلیل می‌شود و این هفته قرعه به نام این کودکان افتاد.
همچنین اجرای 2 آهنگ توسط امید جهان و عروسک گردانی از برنامه‌های دیگر این مراسم بود که با اجرای بهمن هاشمی از برگزار شد.
فراهنگ** 1355** 9053
کد N2156798

وبگردی