آفتاب
هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛

تراکتورسازی یک - پرسپولیس یک | تقسیم صلح آمیز امتیازات در تبریز

تراکتورسازی یک - پرسپولیس یک | تقسیم صلح آمیز امتیازات در تبریز

حساس‌ترین دیدار از هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز و میان تراکتورسازی و پرسپولیس برگزار شد که به تساوی انجام شد.

تراکتورسازی در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز میزبان پرسپولیس است. این دیدار از ساعت 17 امروز و در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شود. پرسپولیس با توجه به فاصله 5 امتیازی نسبت به نزدیک ترین رقیب خود در صدر جدول سعی دارد تا 3 امتیاز این بازی را کسب کرده و قهرمانی خود را تقریباً مسجل کند و از سوی دیگر تراکتورسازی که 3 دیدار قبلی خودش را با شکست به پایان رسانده می‌خواهد با 3 امتیاز خانگی این دیدار مهم هم هدیه ارزشمندی به هوادارانش دهد و هم شانس را در کورس سهمیه برابر رقبا بیشتر کند.
داور: محمدحسین زاهدی فرد
کمک‌ها: محمدرضا منصوری و علی میرزابیگی
کمک داوران اضافی: اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان
داور چهارم: محسن ترکی
ناظر: رضا سخندان
کارت زرد: اکبر ایمانی (7) از تراکتورسازی و بشار رسن (7)، علیرضا بیرانوند (43) و مهدی ترابی (64) از پرسپولیس
کارت قرمز:
گل: کمال کامیابی‌نیا (11) برای پرسپولیس و دانیال اسماعیلی‌فر (79) برای تراکتورسازی
ترکیب تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، محمد طیبی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج‌صفی، اکبر ایمانی، مهدی مهدی‌پور، اشکان دژاگه، سید احمد موسوی، یوکیا سوگیتا و ساسان انصاری
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی،  بشار رسن، امید عالیشاه، مهدی ترابی و علی علیپور
دقایق حساس بازی:
​دقیقه 79 (تراکتورسازی یک - پرسپولیس یک/ دانیال اسماعیلی‌فر) :پرتاب اوت بلند احسان حاج‌صفی از سمت چپ زمین را خلیل‌زاده به شکل ناقص با ضربه سر دفع کرد تا توپ به اسماعیلی‌فر برسد و این بازیکن با شوت محکم دروازه پرسپولیس را باز کند.
دقیقه 71: ارسال بلند مهدی شیری در دستان اخباری جای گرفت.
دقیقه 66: شوت زمینی حاج صفی در شش قدم پرسپولیس به اسماعیلی فر رسید که ضربه او توسط بیرانوند مهار و به کرنر مبدل گردید. ارسال کرنر هم در یک رفت و برگشت، بازی را به جریان انداخت.
دقیقه 63: کرنر از سمت راست برای تراکتورسازی بدست آمد. ارسال دژاگه با ضربه سر بازیکن میزبان از کنار دروازه بیرانوند گذشت.
دقیقه 54: سفیدپوشان صاحب موقعیت شدند که پاس نورالهی به مهاجمان نرسید.
دقیقه 52: قرمزپوشان حرکتی را آغاز کردند که ارسال اسماعیلی‌فر از همه گذشت و از جناح دیگر به بیرون رفت.
دقیقه 51: کمال کامیابی نیا  در میانه زمین، دژاگه را متوقف و یک ضربه کاشته برای میزبان بدست آمد. ارسال دژاگه راهی به جایی نبرد.
دقیقه 48: با دخالت سید جلال حسینی، حرکت سوگیتا به کرنر از جناح دیگر تبدیل شد. ارسال دژاگه نیز دور و در ادامه، توپ به اخباری رسید.
دقیقه 47: تراکتورسازی از جناح راست به کرنر رسید. ارسال حاج صفی، بازی را به جریان انداخت.
دقیقه 32: ضربه ایستگاهی تراکتورسازی را دژاگه از زاویه بسته به سمت دروازه پرسپولیس زد اما بیرانوند این توپ را دور کرد.
دقیقه 30: بازیکنان تراکتورسازی روی سانتر دژاگه صاحب موقعیت شدند اما ضربه مهدی پور راهی به دروازه پرسپولیس پیدا نکرد.
دقیقه25: ضربه محکم احمد نوراللهی را اخباری به سختی دور کرد اما ضربه برگشت را نوراللهی با سر زد که طیبی این توپ را از روی خط دروازه برگرداند تا دروازه تراکتورسازی برای بار دوم باز نشود.
دقیقه 24: ضربه راه دور بازیکن تراکتورسازی با برخورد به بدن سید جلال حسینی از مقابل دروازه پرسپولیس دور شد.
دقیقه 15: پاس خوب اسماعیلی فر به دژاگه رسید اما ضربه این بازیکن با برخورد به مدافعان پرسپولیس بلوکه شد.
دقیقه 11 (تراکتورسازی صفر - پرسپولیس یک): کرنر ارسالی از سمت چپ دروازه تراکتورسازی توسط بشار رسن روی دروازه با اثر گذاری بازیکنان پرسپولیس همراه بود و توپ پس از دفع ناقص اخباری مقابل دروازه زیر پای کمال کامیابی‌نیا افتاد و این بازیکن به راحتی دروازه را باز کرد.
دقیقه 2: سوگیتا صاحب موقعیتی پشت محوطه هجده قدم پرسپولیس شد اما مدافعان این تیم توپ را دور کردند.
نکات بازی:
* تراکتورسازی در این دیدار مسعود شجاعی را به دلیل محرومیت و آنتونی استوکس را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، محسن فروزان هم از این تیم کنار گذاشته شده است تا لیکنز با 3 غایب تیمش را به مصاف پرسپولیس بفرستد.
* سیامک نعمتی در این بازی مصدوم است ولی ممکن است برانکو دقایقی در نیمه دوم به او بازی دهد.
* محمدرضا اخباری در دو بازی قبلی خودش موفق به ثبت کلین شیت نشده و در تلاش است تا در این بازی حساس اولین کلین شیتش در فصل جدید را ثبت کند.
* در پرسپولیس محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، سروش رفیعی و مهدی شریفی سابقه بازی در تراکتور را دارند و در سوی دیگر میدان ساسان انصاری تنها پرسپولیسیِ حاضر در جمع تراکتوری‌هاست.
* تراکتورسازان 3 دیدار قبلی خود را با شکست به پایان رسانده‌اند.
* در این دیدار تنها 45 هزار بلیت فروخته شده که سهم پرسپولیس 4500 بلیت است.
کد N2156694

وبگردی