آفتاب
با هدف مهار ریسک های سایبری؛

الصاق برچسب امنیت بر دستگاه های هوشمند در انگلیس، الزامی می شود

الصاق برچسب امنیت بر دستگاه های هوشمند در انگلیس، الزامی می شود

تهران- ایرنا- انگلستان با هدف مقابله با تهدیدات سایبری، آیین نامه جدیدی را معرفی کرده است که فروش دستگاه های هوشمند در بازار این کشور را به الصاق برچسب های امنیتی منوط می کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی تک رادار، اغلب دستگاه هایی که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردارند، در برابر هک و حملات سایبری آسیب پذیرند.
دولت انگلستان برای مهار خطراتی از این دست، آیین نامه جدیدی را معرفی کرده است که به موجب آن، الصاق برچسب های امنیتی به تلویزیون، اسپیکر و ساعت های هوشمندی که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردارند، الزامی می شود.
تولیدکنندگان باید در این برچسب ها میزان آسیب پذیری یا مقاومت دستگاه مربوطه را در برابر حملات هکری، قید کنند.
در این برچسب ها همچنین باید به مشتریان تذکر داده شود تا از گذرواژه های مشابه استفاده نکنند، اطلاعات لازم در مورد مدت زمانی که دستگاه مربوطه با به روز رسانی های نرم افزاری پشتیبانی می شود در اختیار مشتریان قرار گیرد و راهی ارتباطی برای گزارش حفره های امنیتی فراهم شود.
استفاده از این برچسب ها در ابتدا داوطلبانه بوده اما پس از مدتی الزامی خواهد شد.
بر اساس برنامه های جدیدی که از سوی مارگو جیمز وزیر صنایع دیجیتال و خلاق انگلستان معرفی شده اند، فروش محصولات فاقد این برچسب ها در بازار انگلستان ممنوع خواهد شد.
به گفته جیمز، «بسیاری از محصولاتی که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردارند، معمولا چندان امن نیستند، چیزی که امنیت و حریم شخصی مشتریان را به خطر می اندازد. هدف از آیین نامه جدید، تضمین آن است که ویژگی های امنیتی این محصولات در مرحله طراحی تدبیر شده و بعدا به محصول اضافه نشده اند.»
انگلستان برای تضمین موفقیت این طرح باید با شرکای بین المللی خود همکاری کند اما این که آیا دیگر کشورها نیز برای حفاظت از شهروندان خود در برابر حملات سایبری حاضر به اتخاذ اقدامی مشابه هستند یا نه، هنوز روشن نیست.
علمی**9418**1485
کد N2156417

وبگردی