آفتاب

مشاور وزیر ارشاد:بازگشت عالمانه به مساجد، مشکلات را حل می کند

مشاور وزیر ارشاد:بازگشت عالمانه به مساجد، مشکلات را حل می کند

شیراز-ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: برای روزافزون شدن توفیقات در نظام جمهوری اسلامی باید بازگشت عالمانه، عادلانه و دقیق به مساجد داشته باشیم چرا که بسیاری از مشکلات را حل می ‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه حضور کودکان و نوجوانان در مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: شورای فرهنگ عمومی کانون های فرهنگی و هنری نیز براساس همین اهمیت تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در ١٨ اسفند سال 1371 درخواستی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کانون ‌های فرهنگی هنری در دل مساجد برای مقابله با تهاجم غربی ارایه شد که در نهایت با این درخواست موافقت شد و تشکیل این کانون ها در دستور کار قرار گرفت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اساسنامه ‌ای تحت عنوان کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد نداشتیم که این موضوع سال گذشته در شورای عالی فرهنگی تصویب شد و همگرایی خوبی میان تمام اعضای شورای سیاست ‌گذاری این اساسنامه وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: در سال 1396 یک جلسه سیاست گذاری برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل شد که در سال 1397 این جلسات به چهار جلسه افزایش یافت که نتیجه این جلسات باعث شد نهادهای فعال در حوزه مساجد در ارایه خدمات خود از موازی کاری پرهیز کنند و هم افزایی اتفاق بیفتد.
دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران با نام پایتخت فهما انتخاب خواهد شد که برای این تمام فعالیت های مسجد در این سامانه ثبت شده و امتیازدهی و ارزیابی می شود که لحظه به لحظه قابل رصد است تا بدین طریق فضای را جهت دهی کنیم تا در فضای مجازی آموزش ببیند.
وی بیان کرد: ٢٣ هزار و ١٠٠ کانون در سامانه فهما با عضویت بیش از 2 میلیون نفر در آنها به ثبت رسیده است.
9254 /1876
کد N2156348

وبگردی