آفتاب
نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها:

شوراها در انجام وظایف خود با موانعی مواجه هستند

شوراها در انجام وظایف خود با موانعی مواجه هستند

تهران- ایرنا- نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها گفت: بر اساس قانون اساسی وظایف و اهدافی برای شوراهای اسلامی تعریف شده است، اما شوراها برای انجام وظایف و اهداف خود با موانعی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا عبدالرزاق موسوی روز چهارشنبه در هفدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در مجلس قدیم برگزارشد، افزود: در اصول 100 تا 106 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع شوراهای روستا، شهر، بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استان ها پرداخته شده و اصل یکصدم آن، به فلسفه وجودی شوراهای شهر و روستا و شهرستان که همان تسریع و تسهیل در پیشبرد برنامه های مختلف حوزه مدیریت شهری است، اشاره شده است.
وی ادامه داد: در اصل یکصد و یکم نیز به دلیل اهمیت موضوع به هدف ایجاد شورای عالی استان ها پرداخته شده است.
موسوی گفت: همه امور شهری به دست شورای شهر است حتی شهردار را هم تعیین می کنند، کارهای دیگر شهردار را انجام می دهند و ب بازار نظارت دارند. اینها بخشی از اختیاراتی است که برعهده شورای شهر است.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه می فرمایند که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند. شوراها طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را برعهده دارند و نمادی دیگر از اداره کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان می گذارند.
ادامه دارد..‌.
اجتمام* 2181*1834
کد N2156115

وبگردی