آفتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:دسترسی ها به محصولات فرهنگی کافی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:دسترسی ها به محصولات فرهنگی کافی نیست

بندرعباس - ایرنا -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولیدهای فرهنگی کشور پس از انقلاب رشد کمی و کیفی خوبی داشته و تولیدهای عرصه نشر از لحاظ کمی و کیفی بسیار قابل توجه است ولی دسترسی ها به این محصول های فرهنگی کافی نیست.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از فروشگاه بوکتاب در بندرعباس اظهار داشت: این مشکل از گذشته وجود داشته و بسیاری برای اینکه بتوانند آن را حل کنند، اندیشیده و کارهایی انجام داده اند.
وی اضافه کرد: این کار هر اندازه بر سرمایه بخش خصوصی متکی باشد بیشتر می توان به پایداری آن امیدوار بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرمزگان با توجه به کاری که در فروشگاه بوکتاب آن انجام شده الگویی برای تقویت رابطه نویسنده و ناشر با مخاطب است.
صالحی بیان داشت: فضاهای تعبیه شده به همراه امکان برگزاری کارگاه ها و کلاس های مکمل در اینجا، آن را تبدیل به پاتوق و باشگاه بزرگ فرهنگی کرده است.
وی ادامه داد: سایر استان ها می توانند از این الگو استفاده کنند تا شبکه اتصالی و ارتباطی تولید کنندگان محتوای فرهنگی با مخاطب که اکنون ضعیف و در حدی قابل قبول نیست، تقویت شود.
لازم به ذکر است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز از هنرمند هرمزگانی (سیلمان ایرانمنش بحری) نیز عیادت و دستورهای لازم را برای مساعدت به وی صادر کرد.
صالحی در این عیادت بیان داشت: این هنرمند در عرصه های مختلف هنری همچون موسیقی، ترانه سرایی، قصه گویی، مداحی و خوانندگی فعالیت داشته است و شاید بتوان وی را گنجینه ای هنری در هرمزگان دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم در این عیادت اظهار داشت: سلیمان ایرانمنش بحری در چندین جشنواره موسیقی فجر موفق به کسب رتبه های برتر شده است.
رضا کمالی اضافه کرد: این هنرمند علاوه بر خوانندگی و مداحی، سُراینده اشعار طنز دلنشینی است و در صدا و سیما با لهجه محلی برای مردم قصه گویی می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس به هرمزگان سفر کرده است.
این مراسم عصر امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.
در تقویم رسمی کشورمان روز دهم اردیبهشت ماه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
6048/3219
کد N2155640

وبگردی