آفتاب
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:

آیین نامه دهه تکریم مساجد دانشگاه آزاد ابلاغ می شود

آیین نامه دهه تکریم مساجد دانشگاه آزاد ابلاغ می شود

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از ابلاغ آیین نامه دهه تکریم و تعظیم مساجد و نمازخانه های این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه پایگاه ارزشی را در سند راهبردی فرهنگی محور فعالیت ها قرار داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری اظهار کرد: از زمانی که پیامبر اسلام در آغاز ورود به مدینه النبی به ساخت مسجد اقدام کرد تاکنون پیوسته مسجد به مثابه مهم ترین پایگاه تبلیغ و ترویج شریعت و آیین مقدس اسلام به شمار می‌رود.
وی افزود: در طول تاریخ اسلام مسجد از کارکرد گسترده‌­ای در ابعاد مختلف عبادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار است تا جایی که بزرگ‌ترین عالمان دینی و اندیشمندان علوم مختلف از درون مساجد ظهور و بروز کرده‌اند.
به گفته کلانتری، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با چنین رویکردی این پایگاه ارزشی را در سند راهبردی فرهنگی محور فعالیت‌های فرهنگی قرار داده و بر مسجد محوری و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی تأکید کرده است.
وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که در دانشگاه آزاد اسلامی کارکرد مسجد را تا تراز انقلاب اسلامی ارتقا دهیم، گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه اسلامی و بخصوص مجامع علمی بهره‌گیری از این ظرفیت وسیع و گسترده برای تمدن سازی اسلامی است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های ابلاغی برای تکریم و تعظیم مساجد دانشگاه برگزاری مراسم سخنرانی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مراسم سخنرانی با موضوع مقابله با جنگ نرم، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولین دانشگاه و پاسخگویی به مطالبات ایشان، برگزاری مراسم تقدیر از اساتید و دانشجویان فعال مسجدی، و برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با نماز است.
کلانتری با بیان اینکه بر اساس این ابلاغیه دانشگاهیان ضمن حضور در نماز جمعه، هماهنگی‌های لازم برای سخنرانی یکی از اساتید برجسته در مراسم قبل از خطبه ها انجام می دهند، گفت: همچنین پرداختن به مسأله مهدویت و برگزاری نشست‌های تخصصی در این زمینه یکی دیگر از برنامه‌های این دهه بشمار می آید.
وی در پایان تأکید کرد: از معاونان و کارکنان حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در واحدها خواسته شده نسبت به اجرای دقیق و اثر بخش این آیین‌نامه کوشا باشند.
**9491**1601**
کد N2155615

وبگردی