آفتاب

رئیس بنیاد شهید: طلبه همدانی شهید حادثه تروریستی است

رئیس بنیاد شهید: طلبه همدانی شهید حادثه تروریستی است

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طلبه همدانی از نظر بنیادشهید در زمره شهدای حادثه تروریستی قرار دارد و البته بر اساس قانون باید فرایند احراز شهادت وی طی شده و خانواده اش تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

به گزارش ایرنا از بنیادشهید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه شنبه 10 روز پس از دیدار با خانواده شهید مطهری درباره ترور اخیر طلبه همدانی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ های دریافتی این طلبه از روحانیون فعال و ولایتمدار بوده است و می ‌توان گفت وی به دست عوامل ضدانقلاب ترور شده و از نظر بنیاد شهید در زمره شهدای حادثه تروریستی محسوب می‌شود البته بر اساس قانون باید پرونده این موضوع توسط نهادهای امنیتی استان تکمیل و ارسال شود و در کمیسیون مربوطه طرح و شهادت وی احراز شده و خانواده ایشان در پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.
وی یکی از اقدامات و برنامه‌ های بنیادشهید دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران است که به سفارش مقام معظم رهبری انجام می‌شود و به صورت سالانه 400 تا 450 هزار دیدار با ایثارگران در سراسر کشور صورت می‌گیرد ضمن اینکه برخی دیدارها مانند دیدار با خانواده شهید مطهری به صورت انتخابی و مناسبتی انجام می ‌شود و این دیدارها در سطوح مختلف در حال انجام است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در پاسخ به سؤالی در مورد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران گفت: در چند ماه گذشته با مصوبه مجلس و کمک دولت بیمه تکمیلی همه ایثارگران برقرار شده و بنیاد به صورت مستمر در حال تأمین بودجه‌های لازم برای پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران است ضمن اینکه بنیاد با استفاده از شرکت بیمه‌گر مشکلات احتمالی را بررسی و مرتفع می‌کند و با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری روند پرداخت هزینه‌های درمانی بهبود یافته است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به برنامه‌های بنیادشهید در سال جاری گفت: معوقات خانواده معظم شهدا مربوط به سال 95 در برخی استان‌ها پرداخت شده است و بنیاد در تلاش است این معوقات در سایر استان‌ها و همچنین مطالبات سال 96 و 97 این عزیزان تا پایان سال پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «مصطفی قاسمی» 46 ساله ظهر شنبه مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله به قتل رسید.
وی امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت الله «دامغانی» بود.
پس از قتل این روحانی ابتدا چهار نفر از همدستان و دوستان نزدیک قاتل دستگیر شدند سپس ساعت 4 و 25 دقیقه روز گذشته پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه قاتل به هلاکت رسید.

* دیدار شهیدی با خانواده شهید مطهری
رئیس بنیاد شهید همچنین امروز در دیدار با خانواده شهید مطهری با بیان خاطراتی از شهید استاد مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند و جایگاه ایشان همیشه در قلب علاقه‌مندان اسلام ناب محمدی(ص) است و مردم در روز معلم یاد وی را گرامی می‌دارند و همیشه و در همه جا از این استاد به بزرگی یاد می‌شود و قطعاً شهید مطهری در تاریخ یکی از شخصیت‌های جاویدان است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خدمات شهید مطهری به انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که در کمیته استقبال امام خمینی (ره) فعالیت داشتیم شاهد خدمات این شهید بزرگوار بودیم که با متانت و نفوذ کلام خود، تأثیر بسیار زیادی در اذهان مردم گذاشتند. امیدواریم که راه این شهید ادامه‌دار باشد و از مسیر تعیین شده این شهید برای انقلاب اسلامی منحرف نشویم.
وی با اشاره به آثار باقی مانده از شهید مطهری اظهار داشت: کتاب‌های وی بسیار مفید و تأثیرگذار برای مردم به ویژه جوانان است و اگرچه خود میان ما نیستند ولی تفکر، فرهنگ، زبان و بیانشان در جامعه جریان دارد.
معاون رییس جمهوری با تبریک به همسر شهید مطهری برای تربیت فرزندانی نیکو برای انقلاب و کشور تصریح کرد: این شهید بزرگوار با فضائل اخلاقی خاص، فرزندانی نمونه از خود به یادگار گذاشتند که در کنار تربیت مادر توانستند برای کشور مثمر ثمر باشند، امیدواریم خداوند شما را برای فرزندان حفظ کند زیرا شما درب خانه شهید را باز نگه داشته و ستون وحدت فرزندان هستید.
همسر شهید مطهری نیز با قدردانی از حجت الاسلام والمسلمین شهیدی برای اقدامات ارزنده در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در گفت‌وگو با خانواده شهدا و ایثارگران همه از اقدامات شما راضی هستند و از زحماتتان تشکر می‌کنم.
اجتمام* 7268*1834
کد N2155513

وبگردی