آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

میزان خسارت سرمازدگی به باغات هنوز مشخص نیست

میزان خسارت سرمازدگی به باغات هنوز مشخص نیست

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه هنوز میزان خسارت سرمازدگی به باغات مشخص نیست،گفت:بارندگی های اخیر باعث شده وضعیت تولید در برخی استانها که با چالش آب مواجه بودند، بسیار مطلوب شود.

سیدرضا نورانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هنوز دقیقاً مشخص نیست سرمازدگی چقدر به باغات کشور خسارت وارد کرده چون هنوز شکوفه‌های درختان باز نشده تا متوجه شویم کدام قسمت از باغات لطمه دیده است. باید حدود یک تا دو هفته دیگر صبر کرد تا بررسی‌هایی که در حال انجام است تکمیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر چشمگیر بارندگی‌های اخیر در تولید سالجاری، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد در استان‌هایی مانند اصفهان و چهارمحال و بختیاری، شرایط تولید سیب درختی بسیار مطلوب است.

نورانی اظهار کرد: در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی که قطب تولید سیب درختی هستند، هنوز شکوفه‌های درختان باز نشدند و ما نمی‌دانیم از سرمای چند روز پیش خسارتی به باغات این استان‌ها وارد شده است یا خیر.

وی گفت: در استان‌های چهارمحال بختیاری و اصفهان با سرمای زیادی مواجه نبودیم ضمن اینکه وضعیت آب این استان‌ها بسیار خوب شده، روستاهای این مناطق از نظر بحث آب شرایط بسیار مطلوبی یافته‌اند و برخی چشمه‌ها که در طول ٥٠ سال گذشته خشکیده بودند مجدداً احیا شده‌اند.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: در پی بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاد وضعیت آب روز به روز بهتر می‌شود. هم اکنون در سیستان و بلوچستان وضعیت آب خوب شده، در اصفهان نیز همین اتفاق رخ داده است اما متأسفانه ما بیشتر به جنبه‌های منفی این اتفاقات پرداختیم و این نعمات الهی را نادیده گرفتیم.

نورانی با بیان اینکه حدود ٢٠ سال کشور درگیر خشکسالی بوده است، افزود: سیلاب‌هایی که در استان‌های خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران رخ داد و بسیاری از مزارع را زیر آب برد مقداری نگران کننده است برای اینکه بیشترین سطح تولید گندم در خوزستان و گلستان است.

وی با بیان اینکه تولید برنج نیز در گیلان و مازندران انجام می‌شود، ادامه داد: درباره برنج فکر می‌کنم اگر آب‌ها فروکش کند می‌توانیم کشت مجدد کنیم و نگرانی در این مورد نداریم.

کد N2155466

وبگردی