آفتاب
نامه وزیر بهداشت به رئیس سازمان صدا و سیما؛

اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون نیازمند همکاری رسانه ملی است

اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون نیازمند همکاری رسانه ملی است

وزیر بهداشت، در نامه ای به رئیس رسانه ملی، خواستار همراهی سازمان صدا و سیما در مسیر اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در نامه‌ای خطاب به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما ضمن اعلام آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور از ۲۷ اردیبهشت، با اشاره به نقش تعیین کننده و بی بدیل رسانه ملی در این بسیج ملی برای حمایت از سلامت مردم، تصریح کرد: لازم است موضوع کنترل فشار خون بالا در اولویت کاری سازمان صدا و سیما قرار گیرد تا با حمایت این سازمان و مشارکت سایر ذی نفعان نسبت به طراحی و اجرای مداخلات ابتکاری سازمانی و فرابخشی اقدام شود.

وی با اشاره به بند ۲ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم»، بیان کرد: بر همین اساس، اهداف سند برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر (۱۴۰۴-۱۳۹۴)، در چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در اسفند سال ۱۳۹۴ به تصویب رسیده است.

وزیر بهداشت، در این نامه، فشار خون بالا را از جمله مهم‌ترین عوامل خطر و تهدیدکننده سلامت مردم و مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی دانست و تصریح کرد: افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه، شناسایی و کشف موارد فشار خون بالا، کاهش مصرف نمک روزانه مردم (به حداقل ۵۰ درصد) با اطلاع رسانی به جوامع مردمی و کنترل صنایع و ساختارهای مرتبط، از اهداف برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا است.

نمکی در این نامه بر اختصاص بخشی از برنامه‌های پربیننده شبکه‌های سراسری و گزارش‌های خبری سازمان صدا و سیما به «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» و تشریح اهداف آن و حضور برخی از افراد صاحب نظر در برنامه‌های صدا و سیما بر اساس معرفی از طرف وزارت بهداشت، تاکید کرده است.

کد N2155446

وبگردی