آفتاب

تصمیم روسیه و کره‌شمالی بر ایجاد پل بین مرزی

تصمیم روسیه و کره‌شمالی بر ایجاد پل بین مرزی

مقام‌های روسیه و کره‌شمالی به دنبال دیدار اخیر روسای جمهوری دو کشور و در راستای گسترده‌تر کردن روابط و تسریع حمل و نقل، تصمیم به احداث پل مرزی گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتینک، «یوری تروتنوف» نماینده رئیس‌جمهور روسیه در منطقه فدرال خاور دور از تصمیم برای ساخت پل ماشین‌روی مرزی میان روسیه و کره‌شمالی خبر داد.

وی افزود که این مساله بین روسای جمهوری دو کشور نیز مطرح شد و قرار بر این شد دو طرف هیاتی را برای بررسی راهکارهای ایجاد این زیرساخت مامور کنند.

این وزیر پیش از این اعلام کرده بود که کره‌شمالی نیرو و مصالح این پروژه را تامین می‌کند در حالی که روسیه دیگر مسائل فنی را پوشش می‌دهد.

کره‌شمالی و روسیه سال‌ها به دنبال ایجاد مسیر اتومبیل‌رو بین دو کشور در جهت تسریع رفت و آمدها بدون استفاده از مسیر طولانی که از چین می‌گذرد، هستند.

روسیه و کره‌شمالی هم اکنون توسط پل قطار که در جهت دوستی این دو کشور در ۱۹۵۹ ایجاد شد و از روی رودخانه «تومن» می‌گذرد، به هم متصل می‌شوند. این دو کشور دارای ۴۰ کیلومتر مرز مشترک هستند که بخش زیادی از آن را مرز آبی تشکیل می‌دهد و کوتاه ترین مرز مشترک روسیه نیز به احتساب می‌آید.

روسای جمهوری این دو کشور هفته گذشته در «ولادی ووستوک» در شرق روسیه دیدار کرده بودند .

کد N2155433

وبگردی