آفتاب

افشاگری رسانه‌های آمریکایی درباره نادیده گرفتن دستورات ترامپ توسط «ماتیس»

افشاگری رسانه‌های آمریکایی درباره نادیده گرفتن دستورات ترامپ توسط «ماتیس»

رسانه‌های آمریکایی از بی‌توجهی جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا به دستورات ترامپ در قبال ایران خبر داده و نوشتند: وزیر دفاع سابق آمریکا مانع از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از د هیل، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق  آمریکا از اجرای فرمان‌های دونالد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی سرباز زده و یا با تلاش‌های گوناگون، گزینه‌های ترامپ را  محدود کرده است تا از این طریق مانع تشدید تنش در روابط با ایران، کره شمالی و سوریه شود.

یک مقام سابق امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: رئیس‌جمهور آمریکا بلند فکر می‌کند. آیا شما این مساله را به عنوان یک دستور در نظر می‌گیرید؟ یا این موضوع را به عنوان بخشی از یک روند مذاکرات طولانی در نظر می‌گیرید؟ ما با این مساله به عنوان بخشی از یک روند مذاکرات طولانی‌تر برخورد می‌کنیم. ما مانع از آن شده‌ایم که اتفاقات بدی رخ دهد.

ماتیس دسامبر گذشته یک روز پس از تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین مانع از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شده‌ است.

در شرایطی که عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی آماده می‌شد، «هربرت مک مستر» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نگران دخالت‌های ایران بود و از پنتاگون خواست تا امکانات لازم  برای مقابله با ایران را ارائه دهد. اما ماتیس با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید هیچ‌گونه پیشنهادی را در این خصوص مطرح نکرد.

کد N2155264

وبگردی