آفتاب

کاهش 60 هزار تومانی قیمت سکه در بازار /خانوارها در شرایط ثبات خرید کنند

کاهش 60 هزار تومانی قیمت سکه در بازار /خانوارها در شرایط ثبات خرید کنند

کشتی آرای اظهار داشت: در حال حاضر نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید 4 میلیون و 940 هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم 4 میلیون است

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در شرایطی که قیمت اونس جهانی طلا تغییری نداشته تعدیل نرخ ارز از عصر دیروز موجب کاهش قیمت انواع سکه شده است بطوری که قیمت هر قطعه سکه تمام که از صبح دیروز به بالای ۵ میلیون تومان هم رسیده بود در اواخر روز به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر دادوستدها نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و هیجانات اخیر فروکش کرده و به نظر بازار ثبات نسبی پیدا کرده است. البته لازم به ذکر است که تجربه نشان داده خرید و فروش در شرایط هیجانی و التهاب باعث ضرر و زیان می‌شود از همین روی به خانوارها توصیه می‌شود در ثبات اقدام به خرید کنند.

وی متذکر شد: در سال جاری تعدادی از واحدهای طلا وجواهر تعطیل شده‌اند که دلیل اصلی آن رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم است که مصرف طلا را در کشور کاهش داده است و این جدا از  بورس‌بازی موجود در بازار است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره به آخرین نرخ انواع سکه و طلا گفت: در حال حاضر نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۶۲ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین هر مثقال طلا یک میلیون و ۹۲۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۴ هزار تومان است.

کد N2155235

وبگردی