آفتاب

کمیته حمایت از کودکان سیل زده تکشیل خواهد شد

کمیته حمایت از کودکان سیل زده تکشیل خواهد شد

تشکیل کمیته ملی حمایت از کودکان آسیب دیده ناشی از سیل در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در در جلسه کارگروه حمایتی و هماهنگی مرجع ملی حقوق کودک به تصویب رسید.

به گزارش آفتاب، کارگروه حمایتی و هماهنگی مرجع ملی حقوق کودک به ریاست معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری روز شنبه هفته جاری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیر دولتی برگزار شد.

در این نشست نمایندگان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دستگاه متبوع خود در راستای حفظ و حمایت از حقوق کودکان در استان‌های درگیر سیل پرداختند. باتوجه به اهمیت موضوع مقرر شد پس از ارزیابی نیازهای کودکان مناطق درگیر سیل، برای ارائه کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی از ظرفیت‌های مرجع متناظر استانی مرجع ملی حقوق کودک جهت توزیع دقیق و هدفمند مساعدت‌ها، استفاده شود.

در پایان مقرر شد، با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی که آسیب‌های ناشی از سیل به کودکان در حوزه مأموریت آنان قرار دارد زیر نظر مرجع ملی نسبت به تشکیل کمیته ملی حمایت از کودکان آسیب دیده ناشی از سیل اقدام نموده و تا رفع مشکلات اساسی آنان اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم به صورت منسجم صورت پذیرد.

منبع، فارس
کد N2154130

وبگردی