آفتاب

تحت تاثیر سیاست های واشنگتن قرار نگیرید

تحت تاثیر سیاست های واشنگتن قرار نگیرید

فشار چین به انگلیس برای تصمیم‌گیری در مورد اینترنت نسل ۵ افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گاردین، دولتمردان چین در تلاشند تا با ایجاد فشار بیشتر بر روی نمایندگی هوآوی در انگلیس برنامه اینترنت نسل پنج  را سریع‌تر عملی کنند.

مقامات چینی از انگلیس میخواهند تا هرچه زودتر به مسائل سیاسی و دیپلماتیک برای نصب اینترنت نسل  ۵ در این کشور رسیدگی کند.

اولین بیانیه رسمی چین به انگلیس توسط سفیر پکن در لندن «لیو زیااومینگ» صادر شد. در این بیانیه چین از انگلیس میخواهد که با سرعت هرچه تمام‌تر  تصمیم خود را در مورد ارائه اینترنت در انگلیس نهایی کنند.

 بعد از اینکه جزئیات ملاقات ترزا می نخست وزیر انگلیس، در شورای امنیت انگلستان مبنی بر فرصت محدود برای تامین اینترنت ۵ نسل این کشور توسط هوآوی منتشر شد؛ این شرکت در صدر موضوعات مورد بحث هیئت حاکمه انگلیس قرار گرفت.

برخی از وزیران ارشد کابینه مظنون به انتشار اخبار مربوط به تصمیم‌گیری این کمپانی در خارج از مرزهای انگلیس هستند. پیگیری های این نمایندگان نشان داده است حرکات آنها توسط روسای امنیت این کمپانی و نزدیک‌ترین متحدان انگلیس مورد حمایت بود.

آمریکا هم از مقامات انگلیسی خواسته که در مورد تصمیم خود تجدید نظر کنند.

دو کشور آمریکا و استرالیا دسترسی گوشی‌های هوآوی را به خاطر مسائل امنیتی در کشور خود مسدود کرده اند. تصمیم نهایی در مورد این موضوع توسط وزرای کابینه شورای امنیت ملی گرفته شده بوده است.

لیو در بیانیه خود به طور مستقیم آمریکا را هدف قرار نداده است؛ اما کاملا مشخص است که هدف مقاله درخواست چین از انگلیس برای مقاومت کردن در مقابل سیاست‌های واشنگتن بوده است.

او در این بیانیه نوشته است:

"کشورهایی از جهان مانند انگلیس تصمیمات خود را بر اساس منافع ملی می‌گیرند."

وی ادامه داد: "وقتی که بحث گسترش اینترنت نسل ۵ در میان آمد، انتظار می رفت که انگلستان تصمیمی مانند گذشته بگیرد، اما تلاش برای منصرف کردن انگلستان از تصمیم خود، توسط سایر کشورها افزایش یافت و در اینجا انگلیس باید براساس منافع ملی خودش تصمیم بگیرد."

لیو از انگلیس درخواست کرد تا در برابر سیاست واشنگتن مقاومت کند؛ و از انگلیس میخواهد در قبال این موضوع صادقانه و عادلانه تصمیم بگیرد.

او همچنین افزود، "نگرانی در مورد مسائل امنیتی قابل درک است؛ زیرا نسل ۵ اینترنت، فناوری نوینی است که بدون عیب نیز نیست".

در پایان این بیانیه قید شده است: "خطر نسل جدید اینترنت و فناوری های نوین باید جدی گرفته شود اما نباید باعث ایجاد ترس شود؛ این نگرانی ها باید مدیریت شده و کمپانی ها و کشورها باید آماده همکاری با یکدیگر باشند."

شرکت هوآوی در طی سال های فعالیتش سابقه خوبی در حوزه امنیتی داشته است؛ این کمپانی به سختی در تلاش است تا فناوری خود را به روز کرده و امنیت و اعتبار خود را در میان مصرف کنندگان افزایش دهد.

شش تن از نمایندگان مجلس توری انگلیس، از جمله باب سیلی، عضو کمیسیون امور خارجه مشترکان، در پی نامه ای به وزیر فرهنگ نوشت:

این که چین درگیر مسائل ارتباطی ما بشود، باعث افزایش خطر در مسائل امنیتی می‌شود. 

گفتنی است طبق قوانین چین شرکت های چینی باید با سازمان امنیت چین کار کنند. در حال حاضر انگلیس به این درخواست کمپانی چینی چراغ سبز نشان داده است اما آمریکا و واشنگتن در تلاش برای ایجاد تغییر در این تصمیم انگلستان هستند.

۲۲۶۲۲۷

کد N2153430

وبگردی