آفتاب

برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی برای دفاع از حقوق مردم است

برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی برای دفاع از حقوق مردم است

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی مسئولیت بسیار خطیری در قبال دفاع از مردم و شهروندان از نظر ابعاد اجتماعی و امنیت آنان دارد. اگر برخوردی با ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد برای دفاع از حقوق مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش سراسری فرماندهان و مدیران ناجا با اشاره به تلاش دشمنان در طول انقلاب برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان گفت: امروز دست برتری با جبهه اسلامی و نظام اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: نگاه به این شرایط و وضعیت برای ما مسئولیت‌آور است باید برای دفاع از حقوق مردم، امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مقابل  هجمه‌های دشمنان تلاش کنیم.

وی خطاب به فرماندهان و مدیران ناجا گفت: امروز نیروی انتظامی مسئولیت بسیار خطیری در قبال دفاع از مردم و شهروندان از نظر ابعاد اجتماعی و امنیت آنان دارد. اگر برخوردی با ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد برای دفاع از حقوق مردم است.

رئیسی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در جایگاه مدعی حقوق مردم و جامعه در مقابل کسانی که می‌خواهند اختلال در نظ ماجتماعی و فرهنگی داشته باشند، مسئول است. ما با میثاقی که با امام، رهبری فرزانه و مردم  داریم نمی‌توانیم اجازه دهیم اخلال‌گران امنیت فرهنگی و اجتماعی زندگی مردم را به مخاطره بیاندازد.

رئیس دستگاه قضا گفت: کسانیکه تحت تاثیر هوای نفسانی و یا متاثر از دشمنان اخلال ایجاد کنند باید بدانند با آنان برخورد می‌شود. طبیعی است ناهنجاری‌ها و ناملایمات مردم عزیز را رنج می‌دهدک ه ما راضی نیستیم.

وی تاکید کرد: رنج جامعه آن جاست که مردم احساس کنند فضای خصوصی و اجتماعی آنان مورد تهدید قرار گرفته که قابل تحمل نیست.

رئیس قوه قضائیه گفت: نکته اول اینکه ارتباط نیروی انتظامی با قوه قضائیه بسیار بالا است و شما هیچ دو نهادی را پیدا نمی‌کنید که این میزان ارتباط و رابطه تنگاتنگ در کار و تلاش برای وظیفه و ماموریت داشته باشند. ارتباط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ارتباط تنگاتنگی برای مبارزه با ناامنی و ناهنجاری اجتماعی است و این مساله ایجاب می‌کند تعامل بسیار قوی بین نیروی انتظامی و دادستان‌ها صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: مبارزه با نوعی از آسیب‌های اجتماعی مانند مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر ایجاب می‌کند یک هماهنگی خوبی بین این دونهاد وجود داشته باشد. 

رئیسی افزود: نکته دوم نیز این است که حتما در ارتباط با اجرای طرح‌های کلان یعنی نوعی از طرح‌هایی که در نیروی انتظامی عمل می‌شود هماهنگی با قوه قضاییه یک ضرورت برای موفقیت طرح‌ها است .

کد N2153375

وبگردی