آفتاب

اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند؛ نفت هیچ کشوری از آن عبور نخواهد کرد

اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند؛ نفت هیچ کشوری از آن عبور نخواهد کرد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم، مگر اینکه دشمنی دشمنان بیش از پیش شود، گفت: اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند، نفت هیچ کشوری از آن عبور نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سرلشکر محمدباقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نشست سراسری فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق شد در جمع فرماندهان خدوم نیروی انتطانی باشیم. نیروی انتظامی در سال ۹۷ و یک ماه اخیر ۹۸ تلاش پرثمری داشته و توانست در حوزه امنیت پایدار در کشور عملکرد خوبی داشته باشد. به عنوان مثال برگزاری مناسب اربعین، مدیریت در تعطیلات ابتدای سال، کاهش تلفات جاده‌ها، کمک به سیل‌زدگان و... نیروی انتظامی توفیقات زیادی داشت و من از نزدیک شاهد اقدامات چشمگیر آن بوده‌ام، بطوریکه در مناطق سیل‌زده شاهد هیچ سرقت و ناامنی نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: سال ۹۸ برنامه‌های اساسی و عمیقی برای نیروی انتظامی تدوین شده و اعتبارات هم در نظر گرفته شده است. سال رونق تولید بدون امنیت شکل نمی‌گیرد و بخش‌های دولتی می‌توانند بدون نگرانی در ابعاد اقتصادی فعالیت کنند.

سرلشکر باقری در خصوص گروگان گرفته شدن دو نفر از مرزبانان ایرانی در پاکستان گفت: همکاران ما پیگیر این مساله هستند و پیگیری‌ها ادامه دارد. نخست وزیر پاکستان در سفری که به ایران داشت قول داد مساله  پیگیری شود و امیدوارم در آینده نزدیک  نتایج آن حاصل شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره حادثه تروریستی خارک گفت: تعدادی از عوامل ترویستی حادثه خارک دستگیر و تعدای هم به خاک کشورهای دیگر فرار کردند و آنهایی که دستگیر شدند، مراحل قضایی را طی می‌کنند.

وی  با اشاره به تنگه هرمز گفت: بارها توسط مقامات کشور گفته شده امنیت تنگه هرمز به عهده نیروی های مسلح است. ما مسئولیت امنیت را به عهده داریم. اگر قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند حتما برخورد خواهیم کرد. ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم، مگر اینکه دشمنی دشمنان بیش از پیش شود.اگر نفت ایران از تنگه عبور نکند، نفت هیچ کشوری از تنگه عبور نخواهد کرد.

کد N2152859

وبگردی