آفتاب

بررسی چگونگی کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده توسط دو عضو شورا

بررسی چگونگی کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده توسط دو عضو شورا

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت شوراها عنوان کرد که امیدواریم تحقق ظرفیت‌های قانونی شوراها ۲۰ سال دیگر طول نکشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا،  محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر تهران با قدردانی از  همکاری خالصانه شهرداری تهران در سه استان سیل زده  گلستان، خوزستان و لرستان در این رابطه گفت‌: هفته‌ گذشته به همراه دو عضو شورای اسلامی شهر تهران یعنی آقایان الویری و فراهانی به دو استان سیل زده خوزستان و لرستان رفته و از آن جا بازدید به عمل آوردیم و در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداران شهرهای سیل زده به همکاران خود خدا قوت گفتیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کم لطفی سازمان صدا و سیما و رسانه‌های رسمی، گفت‌: مسئولان محلی از اقدامات شهرداری تهران در این مناطق رضایت داشتند و از ما تشکر کردند و همچنین مسئولان  مدیریت بحران خوزستان و استانداران لرستان و گلستان اقدامات شهرداری تهران را تاثیرگذار  و مهم ارزیابی کردند.

وی با بیان این که  مسئولان و مردم این استان‌ها جهت تامین اعتبار برای بازسازی مدیریت شهری و زیر ساخت‌های آسیب دیده این مناطق از ما انتظار دارند و قرار شد این موضوع از طریق الویری در شورای استان‌ها و فراهانی در کمیته‌ بودجه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شود افزود: هر چند که به نظر می‌رسد تنها راهکار اصولی جبران آسیب‌ها استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی باشد که شهرداری تهران جهت کارسازی تامین تجهیزات و خدمات رسانی گسترده  در صورت تامین اعتبار توسط رییس جمهور   آماده است.

هاشمی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه "روز شوراها" با اشاره به این که آیت الله طالقانی حامی اصلی گنجاندن اصل شوراها در  قانون اساسی بود و حتی خطبه نماز جمعه‌ خود را در حمایت از نهاد شورا ایراد کرد، گفت‌: آیت الله رفسنجانی با ارائه لایحه و پیگیری تصویب و تدوین آیین‌نامه‌های شورا در دولت زمینه قانونی تحقق شوراها را فراهم  کرد و سید محمد خاتمی نیز نخستین انتخابات شوراها را در کشور برگزار کرد و در حال‌ حاضر ۲۰ سال از تاسیس این رکن مردم نهاد می گذرد و امیدواریم که   ۲۰ سال دیگر طول نکشد که ظرفیت‌های قانونی شوراها محقق شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که  هنوز دو سوم اختیارات قانونی شوراها به مدیریت شهری تفویض نشده است و برای اعمال نظارت بر عملکرد شهرداری ها ، سیستم کارآمدی وجود ندارد، در این رابطه خاطر نشان کرد: مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات دوره پنجم شوراها نشان دهنده این است که باید نقش شورا را در اداره شهر جدی‌تر گرفت و اختیارات عملی آن را  به جنبه‌های تشریفاتی غلبه داد. بر این اساس ما از دولت و مجلس شورای اسلامی این انتظار را داریم که پیش از گذشته به جایگاه شورا توجه داشته باشند.

وی با بیان این که  امسال سال پر چالش و  دشواری برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در کشور به ویژه‌ منابع مالی است، خاطر نشان کرد: به همین دلیل از مدیران شهرداری این انتظار را داریم که با کاهش هزینه‌ها و پرهیز از تشریفات ما را در اجرای این مهم یاری کنند و برخورد با رانت و تخلف را در اولویت کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

کد N2152691

وبگردی