آفتاب

محکومیت ۴.۶ میلیاردی قاچاقچی ۵۷ هزار لیتر سوخت در آذربایجان شرقی

محکومیت ۴.۶ میلیاردی قاچاقچی ۵۷ هزار لیتر سوخت در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از محکومیت ۴.۶ میلیارد ریالی عامل قاچاق ۵۷ هزار لیتر نفت سفید خبر داد.

به گزارش ایلنا، میراحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از قاچاق ۵۷ هزار لیتر سوخت خبر داد و گفت: با شکایت اداره کل گمرک سهلان از یک شرکت صنایع رنگ و رزین در مورد قاچاق نفت سفید یارانه ای در قالب تینر روغنی صادراتی، پرونده ای در تعزیرات حکومتی شهرستان شبستر تشکیل شد.

وی افزود: اداره کل گمرک سهلان اعلام کرده شرکت فوق، مقدار ۵۷ هزار لیتر نفت سفید اضافی غیر هم نوع را همراه کالای اظهار شده (بدون ذکر در اسناد تسلیمی به گمرک) طی سه فقره اظهارنامه به کشور افغانستان ارسال کرده است.

یوزباشی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی شهرستان شبستر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فوق را احضار و وی در اظهاراتش اعلاک کرد که فقط از نام شرکت برای صادرات محموله تحت عنوان تینر روغنی استفاده کرده و هیچ گونه سود یا منفعتی برای شرکت حاصل نشده است و هر گونه درآمد نیز برای شخص ایشان بوده و مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد و صراحتا اقرار کرده که در راستای منافع خودش و نه منافع شرکت مرتکب جرم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به اظهارات متهم، برائت شرکت صنایع رنگ و رزین را اعلام و مدیر عامل شرکت را طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با احتساب بهای مال از دست رفته به پرداخت ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

کد N2152387

وبگردی