آفتاب

حناچی: افزایش کرایه تاکسی فردا در هیات دولت بررسی می شود

حناچی: افزایش کرایه تاکسی فردا در هیات دولت بررسی می شود

تهران- ایرنا- «پیروز حناچی» شهردار تهران اعلام کرد: موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی های پایتخت فردا در جلسه هیات دولت بررسی می شود.

به گزارش ایرنا وی روز شنبه در حاشیه جشنواره تاکسیرانان برتر تهران در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این موضوع به تصویب شورا و تایید فرمانداری تهران رسیده اما از آنجاکه هرگونه افزایش قیمت باید به تصویب دولت برسد این موضوع در هیات دولت بررسی خواهد شد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در صورت عدم تایید دولت آیا شهرداری آماده درنظر گرفتن بسته های حمایتی برای تاکسیرانان است؟ تصریح کرد: امیدوارم اینگونه نشود و دولت با این افزایش موافقت کند.
حناچی در پاسخ به پرسشی درباره استعفای سرپرست برج میلاد و حواشی مربوط به آن نیز گفت: آریازند سرپرست بود، سرپرستی عنوان موقت دارد و مدیرعامل جدید بزودی معرفی می شود.
به گزارش ایرنا چندی پیش سرپرست برج میلاد استعفا کرد که استعفایش مورد موافقت قرارگرفت اما شهردار تهران وی را به عنوان عضو هیات مدیره برج میلاد منصوب کرد.
شهردار تهران همچنین در واکنش به موضوعی در خصوص کسر مبلغ 350 تا 500 هزار تومان از رانندگان خودرو سرویس شهر به بهانه کمک به سیل زدگان قول پیگیری داد.
وی درباره واگذاری فرآیند انجام امور طرح ترافیک خبرنگاران به روابط عمومی شهرداری تهران نیز گفت: پیشنهاد من همراهی خبرنگاران با سه شنبه های بدون خودرو است چراکه هدف کاهش استفاده از خودرو شخصی است اما آنچه تعهد شده را پیگیری می کنیم.
حناچی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تاکسیرانی تهران اظهارداشت: در این جشنواره از تاکسیرانان برتر تقدیر و از 2 سامانه مربوط به این حوزه رونمایی شد.
وی با بیان اینکه 79 هزار تاکسی در شهر تردد و 100 هزار پروانه تاکسی وجود دارد یادآور شد: در حال حاضر متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی پایتخت 6.8 سال است و تاکسی ها باید هر 6 سال به دلیل مسافت طی شده و نقشی که به دلیل تردد زیاد در آلودگی هوا دارند تعویض شوند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان موضوع مهمی است که باید پیگیری شود گفت: متأسفانه به دلیل افزایش قیمت خودرو نوسازی ناوگان با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: یکهزار و 679 تاکسی هیبریدی در شهر تهران وجود دارد و متوسط سن تاکسیرانان نیز 53 سال است.
حناچی درخصوص بیمه تاکسیرانان نیز عنوان کرد: طی چهار سال اخیر مشکل عدم پوشش بیمه تأمین اجتماعی وجود داشت که این موضوع در مجلس بررسی شده است و آن را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.
تهرام/9343/9353/ 1008
کد N2151896

وبگردی