آفتاب

فیلم تازه فیلمساز برنده اسکار | برشی از جنگ ویتنام

فیلم تازه فیلمساز برنده اسکار | برشی از جنگ ویتنام

همشهری آنلاین: پیتر فارلی پس از بردن مهم‌ترین جایزه مراسم اسکار ۲۰۱۹ فیلمی تازه بر اساس یک ماجرای واقعی از حضور سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام می‌سازد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمساز ۶۲ ساله آمریکایی سال گذشته بسیار خوش درخشید و «کتاب سبز» او علاوه بر بردن دو جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه، حدود ۳۲۰ میلیون دلار در دنیا فروخت. هر چند موفق‌ترین فیلم او در گیشه «چیزی درباره مری هست» با ۳۷۰ میلیون دلار فروش جهانی است. فارلی قصد دارد در آینده نزدیک روی صندلی کارگردانی فیلمی بر اساس کتاب جوانا مالوی و جان داناهیو بنشیند.

«داستان واقعی یک دوستی قوی‌تر از جنگ» بهار دو سال پیش منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت. کتاب درباره جوانی ۲۶ ساله از سربازان نیروی دریایی آمریکا و ساکن نیویورک است که یک روز تصمیم می‌گیرد برای دیدن دوستان دوران کودکی‌اش راهی سفر شود. او در ۱۹۶۷ سوار کشتی می‌شود و در حالی چند ماه بعد در ۱۹۶۸ به ویتنام در حال جنگ با آمریکا می‌رسد که نمی‌داند در جنگ ویتنام چه سرنوشتی در انتظارش است.

برایان کاری که در نوشتن فیلمنامه برنده اسکار «کتاب سبز» با فارلی همکاری کرده بود، در نگارش فیلمنامه «داستان واقعی یک دوستی قوی‌تر از جنگ» با پیتر جونز (نویسنده فیلمنامه «گذرگاه» برادران فارلی) مشارکت می‌کند.

پیتر فارلی (برادر بزرگ‌تر بابی فارلی ۶۰ ساله) با فیلم‌های عمدتا کمدی «احمق و احمق‌تر»، «هال ظاهربین»، «من، خودم و آیرین»، «چسبیده به تو»، «سه کله‌پوک» و «تب استقرار» شناخته می‌شود.

کد N2151872

وبگردی