آفتاب

فراخوان اولین جایزه جهانی ادبی فلسطین در نمایشگاه کتاب تهران

فراخوان اولین جایزه جهانی ادبی فلسطین در نمایشگاه کتاب تهران

تهران- ایرنا- دبیر جایزه ادبی جهانی فلسطین در آیین رونمایی از پوستر فراخوان اولین جایزه ادبی فلسطین گفت: نویسندگان در تمام جهان فرصت دارند آثار ادبی نوشته شده در بازه زمانی ۲۰ ساله با محوریت مقاومت فلسطین را تا ۶ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا محسن پرویز در آیین جشن مقاومت و تقدیر از شش خانواده از شهدای مقاومت اظهار داشت: اساس آنچه در جهان تحت عنوان فتنه با آن مواجهیم از تفکر صهیونیستی سرچمشه گرفته است و اگر این مساله زیر سوال برود ممکن است اصل مقاومت ها در جهان را با شکست مواجه کند.
وی افزود: اگر با تفکر صهیونیستی و مستکبران عالم و حاکمان آمریکا به عنوان کسانی که تلاش می کنند سلطه خود را در جهان گسترش دهند، مقابله صورت نگیرد همه عالم را فساد فراخواهد گرفت.
پرویز گفت: اگر اروپایی ها تحت عنوان هولوکاست میلیون ها آدم را کشتند و تاوان آن را مردمی دیگر در جای دیگری از دنیا تاوان پس می دهند، اگر افرادی از یک کشور عامل حمله به برج های دوقلو می شوند و مردم افعانستان تبعات آن را پس می دهند، چرا باید مقاومت زیر سوال برود.
وی با تاکید بر این که از تفکر حمایت از مظلومان دنیا دست برداشته نمی شود، افزود: دفاع از فلسطین وظیفه ماست و جایزه جهانی فلسطین به عنوان نماد مقاومت بخشی از انجام این رسالت است.
دبیر جایزه ادبی فلسطین گفت: فراخوان این جایزه در حوزه های شعر و داستان کودک اعلام و آثار با این محور در سراسر جهان گرداوری و از برترین ها تقدیر می شود.
پرویز گفت: این جایزه به منظور نشان دادن حمایت از مقاومت فلسطین در انجمن قلم ایران تصویب شد و گام اول آن تقدیر و تشکر از نویسندگان برتر این حوزه است اما روند حمایت از مقاومت متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد یافت.
در این آیین از پوستر فراخوان اولین جایزه جهانی فلسطین رونمایی شد. این جایزه در آبان ماه ۹۷ آغاز به کار می کند.
این جایزه بین المللی غیردولتی و مردمی با همکاری اتحادیه های فرهنگی ادبی کشورهای اسلامی در بخش سفرنامه، خاطره، شعر و قطعات ادبی برگزار می شود و در روز جهانی غزه برگزیدگان خود را خواهد شناخت.
فراهنگ**۳۰۰۹**۱۳۵۵** 9053
کد N2151175

وبگردی