آفتاب

محجوب: قدرشناسی از کارگران، پاسخ به مطالبات آنان است

محجوب: قدرشناسی از کارگران، پاسخ به مطالبات آنان است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران گفت: من از ابتدا و انتهای سخنان ایشان به این نتیجه رسیدم که قدرشناسی از کارگران یک قدرشناسی عملیاتی و در چارچوب عمل به خواسته و مطالبات کارگری است.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با کارگران اعلام کردند که «مسئولان کشور و سیاست‌سازان و مجریان سیاست‌ها باید قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اساسی آنها همچون امنیت شغلی، احترام به کارگر و موضوع دستمزد کارگران توجه صحیح و دقیقی داشته باشند.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد بیانات مقام معظم رهبری گفت: بنده از نزدیک بیانات مقام معظم رهبری را شنیدم. شخص ایشان در این شرایط دشوار، یک نگاه پیشرو نسبت به مسئله کارگری و کارگران دارند. بهترین منظری که می‌توان به مسائل کارگری پرداخت در بیانات مقام معظم رهبری نمود داشت. ایشان به سه محور اصلی امنیت شغلی، احترام کارگران و اصل معیشت و کار این عزیزان پرداختند.

محجوب با تاکید بر «قدرشناسی از کارگران» گفت: منظور ایشان از قدرشناسی کارگران مبارزه با واردات اضافی و ایجاد میدان اشتغال برای کارگران است. قدرشناسی از کارگران در واقع ایجاد امنیت شغلی برای آنهاست. موضوع معیشت خاستگاه اساسی مسائل کارگری است. اگر به این محورهای اساسی به خوبی پاسخ داده شود، خود کارگر درک می‌کند که قدر او دانسته شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری هم به این مسائل تاکید نمی‌کردند، باید این اتفاقات می‌افتاد و قدر کارگرها دانسته می‌شد. حال که ایشان به این مسائل تاکید کردند، بر همه واجب شد که به حل این مسائل بپردازند.

وی با تاکید بر «قدرشناسی عملیاتی» اظهار کرد: من از ابتدا و انتهای سخنان ایشان به این نتیجه رسیدم که قدرشناسی از کارگران یک قدرشناسی عملیاتی و در چارچوب عمل به خواسته و مطالبات کارگری است. اگر به مطالبات کارگری پاسخ داده شود همگان درک می‌کنند که قدر کارگران شناخته می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که مجلس چه قدر در عمل به این قدرشناسی مصمم است؟ گفت: در این مورد نظرات متعددی وجود دارد. اگر دوستان ما به همه مواردی که مقام معظم رهبری فرمودند توجه کنند مسائل کارگری به راحتی حل می‌شود. ما باید حواسمان باشد که مسئولین مربوطه توجه‌شان به اساس موضوع جلب شود. اساس موضوع هم یعنی توجه به قراردادهای موقت و توجه به معیشت و مزد کارگران. لذا باید قوانین مشخص نوشته شده و بودجه‌های مشخصی تخصیص یابد. در این صورت است که نظارت خود به خود حاصل خواهد شد. در صورت برطرف شدن مشکلات کارگران، بسیاری از فواصل میان دولت و کارفرمایان با کارگر برطرف خواهد شد.

محجوب با اشاره به بخشی دیگر از سخنان رهبری که به «تبدیل زمین کارخانه‌ها به برج» اختصاص داشت، گفت: قبلاً گزارشاتی در این باره به صحن آمده بود. این اواخر بعضی نمایندگان تحقیق و تفحصی انجام داده بودند که به سمع و نظر مقام معظم رهبری نیز رسیده است. خود ایشان هم گفتند که من اخباری در این مورد دارم. تصور من این است که آنچه که ایشان به طور روشن بیان کردند این است که فساد و زمینه‌های فساد را از بین ببرید وگرنه تولید صدمه می‌بیند. کلام ایشان در این مورد بسیار راهگشا است. من مطمئنم که این موضوعات توجه جدی‌تر در دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها به دنبال خواهد آورد.

انتهای پیام

کد N2151008

وبگردی