آفتاب

زمین های بازی هندبال ساحلی در کشور استاندارد نیست

زمین های بازی هندبال ساحلی در کشور استاندارد نیست

اصفهان- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی گفت: همه زمین های بازی رشته هندبال ساحلی در کشور استاندارد نیست که مسوولان امر باید برای رفع آن تدابیری بیندیشند.

سید حسن افتخاری روز جمعه در حاشیه برگزاری هندبال ساحلی بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان در بوستان ناژوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر ما در آینده بخواهیم مسابقات بین المللی هندبال ساحلی را در ایران برگزار کنیم باید زمین های با کیفیت و مناسب این رشته ورزشی را در کشور ایجاد کنیم تا بتوانیم میزبانی خوبی برای مسابقات بین المللی داشته باشیم.
وی بدون ارایه جزییات بیشتر در این مورد برای تحقق این نیاز اساسی رشته هندبال از مسوولان امر خواستار کمک شده است.
وی خاطرنشان کرد : ما با هم افزایی و تعاملی خوبی که با انجمن هندبال مدارس که زیر نظر آموزش و پرورش است توانسته ایم آزمایش استعدادیابی های خوبی در آموزشگاه ها انجام دهیم.
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی یادآور شد : اردو آماده سازی تیم ملی هندبال کشور برای اعزام به مسابقات 2019 چین که 25 خرداد ماه برگزار می شود ، در ماه جاری در یکی از شهرستانها برگزار خواهد شد.
افتخاری تصریح کرد : تیم ملی هندبال کشورمان در تاریخ 25 خرداد به منظور شرکت در بازیهای آسیایی به کشور چین می رود و پس از کسب امتیاز مناسب بعد از آن جواز شرکت در بازیهای بین المللی 2020 ایتالیا را بدست خواهد آورد.
به گفته وی برای انتخاب بازیکنان تیم ملی هندبال ساحلی چهار تیم از چهار منطقه کشور (شمال،جنوب، مرکز و شمال غرب ) شرکت می کنند که از هر منطقه تعداد 20 بازیکن دعوت می شوند و از این تعداد 10 نفر به اردو راه می یابند.
وی در خصوص مسابقات هندبال ساحلی اصفهان بیان کرد: مسابقات هندبال ساحلی بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان که در حال حاضر هفتمین دوره آن در حال برگزاری است موقعیت خوبی برای انتخاب بازیکنان برتر از سراسر کشور می باشد.
این مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی 2019 چین نیز هست که در بخش آقایان 10 تیم، در رده بزرگسالان هشت تیم در رده جوانان و 16 تیم در رده نوجوانان در اصفهان با یکدیگر رقابت می پردازند.
همچنین در بخش بانوان این مسابقات هشت تیم در رده سنی بزرگسالان ،هشت تیم در رده جوانان و 16 تیم در رده نوجوانان حضور دارند.
به گزارش ایرنا، تیم‌های برزیل، کرواسی و قطر از تیم‌های بسیار خوب این رشته در جهان هستند که تاکنون سرمایه گذاری مطلوبی برای توسعه این رشته داشته اند.
فدراسیون بین المللی هندبال در ماه اوت سال 1928 با حضور 11 کشور آمریکا ، کانادا ، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، اتریش، سوئد ، چکسلواکی، آلمان در آمستردام تشکیل شد. این فدراسیون در ایران در سال 1354 تأسیس شد.
هندبال که به مادر ورزش های توپی شهرت دارد به اشکال زیر بازی می شود: هندبال هفت نفره، مینی هندبال، هندبال نشسته، هندبال با ویلچر، هندبال ساحلی.
هندبال ساحلی یکی از فرمهای هندبال است که در ساحل برگزار می‌ شود در این بازی که در 2 یا سه ست برگزار می‌ گردد بازیکنان باید توپ را با دست وارد دروازه حریف کنند، بیشتر قوانین این بازی همانند هندبال است، در این بازی گل بازیکن ۱ امتیاز و گل دروازه بان ۲ امتیاز دارد.
در استان اصفهان افزون بر 300 هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارند.
م/س6026/
کد N2151006

وبگردی