آفتاب

برگزاری ۶۱۰ درس تفسیر قرآن کریم در حوزه

برگزاری ۶۱۰ درس تفسیر قرآن کریم در حوزه

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه از برگزاری ۶۱۰ درس تفسیر در حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین میرکتولی پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از تفسیر کوثر در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی گفت: اگر عصر جاهلیت اولی و مدرن را مشاهده کنیم درمی‌یابیم که آنچه به حیات بشری جان دوباره می‌بخشد، آیات الهی است.

وی افزود: سرعت چشمگیر توسعه اسلام در دو قرن اولیه نشان می‌دهد که تا زمانی که مسلمانان، همه‌ی اخلاق و فقه و اعتقادات و فعالیت‌های علمی آنها در پرتو اسلام بود، سرعت رشد چشمگیر داشتند و پس از آن، به همین میزان شاهد دوران افول تمدن اسلامی است.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه بیان کرد: قرآن کریم نور عالی و تابناک الهی است که روزنه امید را در قلب‌ها زنده کرد؛ قرآن انسان را از ظلمت شرک و بی عدالتی و ظلمت اخلاقی نجات داده است.

میرکتولی بیان کرد: مجمع عالی تفسیر پس از ۱۱ سال امروزه به یک درخت تناور و با ریشه‌های عمیق در حوزه‌های علمیه مبدل شده است. امروزه ۶۱۰ درس تفسیر در حوزه تدریس می‌شود و همچنین ۵۰ درس صحیفه و نهج البلاغه نیز برای اولین بار در حوزه علمیه ثبت شده است.

میرکتولی عنوان کرد: در سال قبل شاید یک درس عالی در حوزه بیان می‌شد ولی امروز ۷۰ درس، هر روز و در طول هفته در حوزه علمیه قم تدریس می‌شود و ۸۰ درس بین دو تا سه روز هفته در حوزه بیان می‌شود.

وی به توسعه آموزش‌های کوتاه مدت و میان مدت در بدنه قرآنی حوزه پرداخت و گفت: درس تفسیر در پایه ۷ تا ۱۰ یکی از سه درس اصلی در حوزه علمیه قم شده است.

میرکتولی یادآور شد: امروزه ۸۰ سوره به صورت رسمی و روزانه در حوزه علمیه ما تدریس می‌شود؛ دوره‌های آموزشی سه ساله و یک ساله با رویکرد مهارت افزایی و دانش‌افزایی در مجمع عالی تفسیر برگزار می‌شود؛ برگزاری دوره‌های یک ساله در پک دوره ۱۰۰ ساعته در زمینه علوم قرآن و قواعد تفسیر برگزار می‌شود؛ در سال گذشته ۸ هزار آموزش برگزار شده است.

انتهای پیام

کد N2150994

وبگردی