آفتاب

زائرین بیت الله الحرام پیام آور وحدت هستند

زائرین بیت الله الحرام پیام آور وحدت هستند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران بیت الله الحرام اظهار داشت، ما و شما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران پیام آور وحدت هستیم نه تفرقه.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر روز جمعه در همایش آموزشی - توجیهی زائرین حج تمتع سال 98 در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی گفت: ما نباید در این سفر معنوی جنگ شیعه و سنی راه بیاندازیم و همه ما برادر و خواهر یکدیگر هستیم.
وی ادامه داد که شعار ما در این سفر معنوی باید شعار وحدت باشد، هرچند مسلک بهاییت در روزهای اخیر 37 شیعه را اعدام کرده اما ما نمی توانیم در این مدت مسایل اختلاف برانگیز را مطرح کنیم و درگیری ایجاد نمائیم.
وی با اشاره به اینکه در حج تمتع امسال تعداد خواهران بیشتر از برادران است، از خواهران تقاضا کرد با حجاب خود پاسدار ارزش های دینی و انقلاب اسلامی باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به این مطلب اشاره کرد که زیاد از ما سئوال می کنند که باتوجه به مشکلاتی که در حوزه سیاست خارجی بین ما و عربستان وجود دارد، آیا حج با مشکل مواجه می شود، گفت: من خدمت شما عرض می کنم به هیچ وجه نگران این موضوع نباشید.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ادامه داد: ما الان در عربستان سفارت و کنسولگری نداریم ولی با آنها توافقی داشتیم که در این چند سال موضوع حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کنند.
وی گفت: حج را نمی شود از سیاست جدا کرد اما از روابط سیاسی می شود جدا کرد.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: همین الان که در آنجا سفارتخانه نداریم، سازمان حج و زیارت نمایندگی دارد و این عزیزان اجاره مسکن، تغذیه و تدراکات، پزشکی و سایر کارها را پیگیری می کنند.
وی بیان داشت: فضاسازی هم بعد از حادثه منا و مسجدالحرام شد که نتیجه آن این بود که حج سال ۹۵ تعطیل شد که بنده به شدت مخالف این موضوع بودم.
سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: معتقد بودم با توجه به تعداد کثیر زائران که در نوبت داریم، نباید آن سال را تعطیل می کردیم.
وی افزود: به حدی جوسازی شده بود که سال ۹۶ ما می خواستیم حج را برگزار کنیم مثل این است که یک منکری را می خواهیم انجام دهیم و به شدت مخالف این موضوع بودند.
حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: حتی در خطبه های نماز جمعه هم این حرف زده شد ولی خدا به ما توفیق داد و در مقابل این حرف ها ایستادیم و علیرغم آن فضاسازی ها، مردم به حج مشرف شدند.
وی افزود: در ۲ سال گذشته شرایط ما نسبت به سال های قبل خیلی بهتر بوده است.
سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائرین گفت: شما به هیچ وجه نگران این موضوع نباشد و با آرامی اعزام می شوید و با آرامی هم بر می گردید. برنامه ریزی ما نشان می دهد که مانعی در راه وجود ندارد.
علمی**1201**1485
کد N2150962

وبگردی