آفتاب

وزیر دفاع:ایران و روسیه برای ایفای نقش مستقل مورد هجمه های آمریکا هستند

وزیر دفاع:ایران و روسیه برای ایفای نقش مستقل مورد هجمه های آمریکا هستند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در گفت و گو با یک شبکه خبری روسی گفت که ایران و روسیه به دلیل نقش مستقلی که در حمایت از امنیت و ثبات منطقه و برای مقابله با زورگویی آمریکایی ها ایفا می کنند، بیشتر در معرض هجمه های واشنگتن هستند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، امیر سرتیب حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در گفت و گو با شبکه خبری «راشاتودی» در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش ایران و روسیه در مقابله با دشمنی آمریکا، گفت: موضوع فراتر از ایران و روسیه است. در واقع امروز جهان با مساله مهمی روبرو است. مشکلاتی که ترامپ و تفکرات او ایجاد کرده، درست است که ایران و روسیه به دلایل مختلف بیشتر در معرض این موضوع هستند، اما همه جهان به نوعی با این مشکل مواجهند.
امیر حاتمی با اشاره به ویژگی های سیاست های آمریکا از جمله بی توجهی به اصول انسانی و مقررات بین المللی و بی توجهی به تعهدات که پیامدهای وحشتناکی تا به امروز برای جهان داشته و خواهد داشت، افزود: ایران و روسیه به دلیل نقش مستقلشان در منطقه و در حمایت از امنیت منطقه برای ایجاد ثبات و برای مقابله با زورگویی و قلدری آمریکا، بیشتر در معرض تحریم ها و مشکلاتی هستند که آمریکایی ها ایجاد می کنند.
وی همچنین با تاکید بر پیشینه طولانی ایران در مقابله با مشکلاتی از این دست، تصریح کرد: ما چهل سال است که درگیر تحریم های آمریکایی ها هستیم و تا به امروز هم توانستیم آن ها را شکست بدهیم.
وزیر دفاع ایران درباره علت پذیرش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی کشورمان، با اشاره به ظلم هایی که آمریکا در طول تاریخ در حق مردم ایران کرده و همچنین فضاسازی های گروهک هایی همچون منافقین در غرب، گفت: ما برای اعتمادسازی از بخشی از حقوق خودمان برای مدت مشخصی عدول کردیم و به قراردادی به اسم برجام رسیدیم. دولت قبل آمریکا (اوباما) به آن متعهد شد و در شورای امنیت به تصویب رسید، اما متاسفانه دولت جدید آمریکا با زیاده خواهی جدید که اصولا هیچ ربطی به ادعاهای واهی قبلی درباره برنامه هسته ای نداشت و به موضوعاتی از قبیل قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران و روابط آن با همسایگان مرتبط بود، از این توافق خارج شد.
وی در عین حال تاکید کرد که خروج آمریکا از برجام دستاورد مهمی داشت و برای همه افکار عمومی در ایران و جهان روشن شد که برنامه هسته ای تنها بهانه ای برای آمریکایی ها بوده است.
خبر تکمیل می شود
شبد**9416**1010
کد N2150730

وبگردی