آفتاب

وزیر خارجه فنلاند با همتای ایرانی خود دیدار کرد

وزیر خارجه فنلاند با همتای ایرانی خود دیدار کرد

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه فنلاند با حضور در نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیمو سوئینی صبح پنج شنبه به دیدار محمد جواد ظریف رفت تا با او درباره مسایل دوجانبه و منطقه ای تبادل نظر کند.
وزارت خارجه فنلاند در آذرماه سال گذشته اعلام کرد فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی به خاطر نقش این دو کشور در بحران انسانی یمن را متوقف می کند.
وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست چند جانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح که در سازمان ملل متحد برگزار شد، به نیویورک سفر کرده است.
وی صبح چهارشنبه در اندیشکده انجمن آسیایی نیویورک به سوالات متعددی درباره تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، تبادل زندانی ها، فروش نفت و بازگشت به میز مذاکره پاسخ داد.
پس از آن به مجمع عمومی سازمان ملل رفت و با تاکید بر چندجانبه گرایی به عنوان تنها راه حل بحران ها و اختلافات، رویکرد جمهوری اسلامی را در این باره تشریح کرد.
وی همچنین نمونه هایی از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را به جهانیان معرفی کرد.
ظریف ظهر امروز هم با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد و سپس با رئیس مجمع عمومی این سازمان درباره مسایل متعدد منطقه ای و جهانی تبادل نظر کرد.
ظریف عصر چهارشنبه هم با خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و بر لزوم مخالفت جامعه جهانی با یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کرد.
دیدار با اندیشمندان سیاسی غیردولتی آمریکا و مصاحبه با تعدادی از رسانه های مختلف در این کشور، دیگر برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی در سفر به نیویورک است.
اروپام*1429
کد N2150676

وبگردی