آفتاب
رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا؛

موسوی به مدال نقره رسید/ رکود سهراب مرادی پابرجا ماند

موسوی به مدال نقره رسید/ رکود سهراب مرادی پابرجا ماند

ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا با ثبت مجموع ۳۷۳ کیلوگرم مدال نقره را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ششمین روز از چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، سید ایوب موسوی نماینده کشورمان در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم به مصاف وزنه برداران صاحب نامی همچون تیان تائو، فارس الباخ و ایلیا ایلین رفت و به مدال نقره دست یافت.

موسوی در حرکت یکضرب ۱۶۶ کیلوگرم، حرکت دو ضرب ۲۰۷ کیلوگرم و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا یک مدال برنز و دو مدال نقره دوضرب و مجموع را از آن خود کند.

عملکرد موسوی در حرکت یکضرب:
سید ایوب موسوی در اولین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی شد. در دومین مرتبه وزنه ۱۷۱ کیلویی را بالای سر برد ولی داوران به وی خطا دادند. وی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم نشد تا با ثبت رکود ۱۶۶ کیلوگرم مدال برنز را بگیرد. تیان تائو از چین با مهار وزنه ۱۸۱ کیلوگرم طلا گرفت و فارس الباخ از قطر با ثبت وزنه ۱۷۴ کیلوگرم نشان نقره را به خود اختصاص داد.

عملکرد موسوی در حرکت دوضرب:
موسوی وزنه‌های ۲۰۵ و ۲۰۷ کیلوگرم را مهار کرد تا مدال برنزش را مسجل کند. در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را مهار کند تا با مجموع ۳۷۳ کیلوگرم به دو مدال نقره دوضرب و مجموع دست یابد.
فارس الباخ وزنه بردار سرشناس و عنوان دار قطری که در حرکت یکضرب با ثبت رکورد ۱۷۴ کیلوگرم به مدال نقره دست یافته بود در حرکت دوضرب سه بار پیاپی وزنه‌های ۲۲۰، ۲۲۱ و ۲۲۲ را انداخت تا از دور مسابقه خارج شود.
ایلیا ایلین قزاق هم بعد از مدت‌ها در مسابقات رسمی وزنه می‌زد آنچنان موفقیت چشمگیری نداشت و در حرکت یکضرب ۱۶۰ کیلوگرمف در حرکت دوضرب ۱۸۵ کیلوگرم و مجموع ۳۴۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد.
"تیان تائو" قهرمان جهان و المپیک، سعی داشت رکورد جهان را که در اختیار سهراب مرادی است را به میزان یک کیلوگرم جابجا کند، ولی موفق به مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرم نشد

رده بندی ۳و زنه بردار برتر دسته ۹۶ کیلوگرم به شرح زیر است:
۱- تیان تائو (چین):یکضرب ۱۸۱ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۲۲۰ کیلوگرم و مجموع ۴۰۱ کیلوگرم (سه مدال طلا)
۲- سیدایوب موسوی (ایران): حرکت یکضرب ۱۶۶ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۲۰۷ کیلوگرم و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم (برنز یکضرب، دو نقره دوضرب و مجموع)
۳- یونگ هان (کره جنوبی): حرکت یکضرب ۱۶۰ کیلوگرم (جهارم) حرکت دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم و مجموع ۳۶۶ کیلوگرم (دو برنز دوضرب و مجموع)

کد N2150628

وبگردی