آفتاب

آخوندزاده: اختلافات داخلی جودو باید از بین برود

آخوندزاده: اختلافات داخلی جودو باید از بین برود

تهران - ایرنا - قهرمان و مربی سابق تیم ملی جودوی ایران، گفت: اختلافات داخلی این رشته باید از بین برود تا فاصله ما با مدعیان آسیا و جهان بیش از این نشود.

«مسعود حاجی آخوندزاده» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص عملکرد بسیار ضعیف تیم ملی جودوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: این شکست را از زاویه دیگر بررسی می کنم. تا زمانی که سرمایه گذاری صحیح انجام نشود و در مسابقات و کمپ های بین المللی متعدد شرکت نکنیم، اوضاع بهتر از این نخواهد شد.
وی با بیان اینکه رقیبان ایران به طور متوالی در رویدادهای بین المللی حضور می یابند، افزود: وقتی به خاطر تغییرات مدیریتی متعدد و نگاه شخصی مدیران در مسابقات حضور نداشته باشیم، نباید منتظر موفقیت باشیم.
قهرمان سال های دور جودوی آسیا، افزود: جودو رشته ای است که اگر از غافله مدعیان عقب بمانید، برطرف کردن این مساله نیاز به زمان زیادی دارد.
سرمربی سابق تیم ملی جودوی ایران، توضیح داد: نفرات جوان تیم ایران در مسابقات بسیار اندکی شرکت کرده اند و زمانی که در رویداد مهم چون قهرمانی آسیا روی تاتامی می روند در برابر حریفان هیچ حرفی برای گرفتن ندارند.
وی با گذری به سال های گذشته، گفت: در گذشته در مسابقات و کمپ های مختلف حضور یافتیم که ثمره آن قهرمانانی چون «سعید مولایی» و «جواد محجوب» شدند.
آخوندزاده با اشاره به سرمایه گذاری عظیم کشورهای آسیایی در جودو، گفت: نماینده وزن 73 کیلوگرم مغولستان که در آسیایی امارات به مدال طلا رسید و «محمد محمدی بریمانلو» را نیز شکست داد تا چند سال قبل نفر چهارم تیم مغولستان بود و به راحتی در تمرینات، مغلوب جودوکاران ایران می شد.
وی افزود: این جودوکار آنقدر به مسابقات و کمپ های معتبر اعزام شد و تجربه اندوزی کرد که اکنون قهرمان آسیا می شود و بر عکس آن، جودوکاران ما هیچ پیشرفتی نداشته اند.
آخوندزاده با بیان اینکه استعدادهای زیادی در جودوی ایران وجود دارد، گفت: بسیاری از مشکلات به اختلافات داخلی و مدیریتی بازمی گردد که برای جودوی ایران دچار حاشیه های زیادی کرده است. این اختلاف نظرها باید به حداقل برسد تا جودو بیش از این آسیب نبیند.
وی افزود: تمامی برنامه ها باید در یک هدف و چارچوب باشد و هر فردی که رئیس می شد در پی علایق خود نباشد.
آخوندزاده در خصوص انتشار اخباری مبنی بر اینکه «سعید مولایی» قهرمان سال 2018 جهان علاقه ای به همکاری با تیم مدیریتی فعلی فدراسیون و کادر فنی جدید تیم ملی ندارد، گفت: در ریز ماجرا نیستم، اما امیدوارم که مولایی به عنوان یکی از بهترین جودوکاران جهان که از سرمایه های ورزش ایران است، همچنان حفظ شود.
وی افزود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید در این خصوص ورود کنند، چراکه مولایی توانایی کسب مدال در المپیک دارد و می تواند به آرزوی خانواده جودو برای کسب مدال در مهمترین رویداد ورزشی جهان، جامه عمل بپوشاند.
ورزشی**3783** 1200
کد N2150486

وبگردی