آفتاب

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار آغاز بکار کرد

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار آغاز بکار کرد

چابهار- ایرنا- همایش روز جهانی مالاریا با هدف تبیین موفقیت ها در جلوگیری از بیماری مالاریا و بحث تبادل نظر برای کاهش آن امروز/پنجشنبه/ با حضور اساتید و مدیر منطقه ای برنامه مبارزه با مالاریا در سازمان جهانی بهداشت و شماری از مسئولان کشوری و استانی در چابهار آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مهمترین موضوعاتی که در این همایش مطرح می شود می ‌توان به برنامه حذف مالاریا در جمهوری اسلامی ایران از منظر چشم انداز منطقه ای و جهانی، انتظارات بخش های مختلف توسعه در پیمودن قدم های پایانی حذف مالاریا در کشور، حمایت قانونگذاران از برنامه حذف مالاریا در ایران، نقش دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران در حمایت از برنامه حذف مالاریا، دستاوردهای استراتژی حذف مالاریا در کشور، ارتباط توسعه و مالاریا و اعلام حمایت سیاسی از این برنامه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.
دکتر محمدمهران امینی فرد افزود: بیماری مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کنترل شده و به موفقیت ‌های خوبی در برنامه حذف کشوری رسیده ایم.
وی بیان کرد: بیماری مالاریا و سایر بیماری‌ های منتقله از ناقلین توسط پزشکان به‌عنوان بازوی توانمند شناسایی و درمان به موقع بیماران در مناطق صعب العبور انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در این همایش کریستف هامل من نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،مدیر برنامه مبارزه با مالاریا در دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار حضور دارند.
3043*3213 /1484
کد N2150358

وبگردی