آفتاب

کشتی زنان در انتظار انتخاب سرمربی

کشتی زنان در انتظار انتخاب سرمربی

تهران - ایرنا - کشتی کلاسیک و آلیش زنان سرمربی ندارند و فدراسیون انتخاب سرمربیان این دو تیم را به بعد از مسابقات قهرمانی کشور موکول کرده است.

به گزارش ایرنا، در 2 سال گذشته یک مربی ارشد ایرانی برای کشتی آلیش و سرمربی اوکراینی برای کشتی کلاسیک بر کار ملی پوشان نظارت داشتند. «آنا واسلینکو» قهرمان سوم جهان و اروپا بود که سال گذشته و چند ماه قبل از تورنمنت بین المللی لبنان (مهر 97) دچار آسیب دیدگی شد و از ادامه همکاری با تیم ملی کشتی انصراف داد.
بنابراین «سید مریم حسینی» به عنوان جانشین وی هدایت اعضای تیم ملی کشتی کلاسیک را در تورنمنت بین المللی لبنان در سال 97 برعهده گرفت.
کشتی گیران در مسابقات قهرمانی کشور در بهمن ماه 97 بدون سرمربی و با سرپرستی «معصومه السادات بابایی» حضور یافتند و از آن تاریخ تا به امروز کشتی کلاسیک نه تنها فعالیت چندانی نداشته بلکه این تیم هنوز بدون سرمربی است.
کشتی گیران آلیش نیز تاکنون تجربه حضور سرمربی را در کنار خود ندارند و از همان ابتدا در کنار «فراست مبتدی» به عنوان مربی ارشد به تمرین های خود ادامه دادند.
در سال جدید کشتی زنان وارد مرحله جدیدی می شود. تحول در طرح های آموزش و انتخاب سرمربی برای کشتی آلیش و کلاسیک از برنامه های «مریم منظمی» نایب رییس زنان فدراسیون کشتی است.
وی اظهار داشت: واسلینکو مدت کوتاهی را به عنوان سرمربی در کنار کشتی گیران حضور داشت و به دلیل مصدومیت از سرمربیگری انصراف داد. مصدومیتی که پیش از مسابقات بین المللی لبنان برای این سرمربی اوکراینی به وقع پیوست. بنابراین جانشین مورد تایید واسلینکو را راهی این رقابت ها کردیم و توانستیم قهرمان شویم.
منظمی ادامه داد: همچنین در کشتی آلیش نیز فراست مبتدی مربی ارشد تیم ملی بود و در کنار وی آنا براتی از خراسان و ستاره اسماعیلی از مازندران مربیگری می کردند. اما هنوز سرمربی برای کشتی آلیش و کلاسیک انتخاب نکرده ایم. امسال بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و به محض برپایی نخستین اردوی تیم ملی، سرمربی انتخاب و کادر فنی بسته می شود.
نایب رییس زنان فدراسیون کشتی درخصوص شیوه انتخاب سرمربی کشتی آلیش و کلاسیک بیان کرد: با پیروی از ضوابط حاکم بر فدراسیون کشتی سرمربی را انتخاب می کنیم. اگر یک مربی سه بازیکن در تیم ملی دارد باید در این تیم جا بگیرد. کسب نتایج قابل قبول به وسیله مربیان در استان ها نشان می دهد که آنان در میادین بین المللی هم موفق هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش پایبندی به اصول اخلاقی و رعایت اخلاق حرفه ای را یکی از مهم ترین ویژگی های سرمربیان دانست و گفت: کشتی ورزشی است که به اخلاق پهلوانی شهرت دارد. اخلاق و رعایت مسایل اخلاقی یکی از مهم ترین اصول این فدراسیون محسوب می شود که به تبع آن فردی که سکان دار تیم ملی است باید از نظر اخلاقی کامل باشد. همچنین سرمربی از لحاظ فنی بتواند تکنیک ها و تاکتیک های موردنیاز کشتی گیر را به ورزشکار انتقال دهد. سکان دار کشتی باید با علم تمرین و تغذیه و همچنین آسیب های ورزشی آشنایی داشته باشد تا بتواند تیم ملی شایسته ای را تحویل فدراسیون کشتی دهد.
منظمی در پایان خاطرنشان کرد: کشتی گیران در تیم ملی علاوه بر درس مبارزه باید درس خودساختگی را یاد بگیرند تا بتوانند نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح آسیایی و جهانی قهرمان باشند.
ورزشی**9128**1067**
کد N2150263

وبگردی