آفتاب

دومین اجلاس بین المللی 'کمربند-راه' با حضور ایران در پکن آغاز شد

دومین اجلاس بین المللی 'کمربند-راه' با حضور ایران در پکن آغاز شد

پکن- ایرنا- دومین اجلاس بین المللی 'کمربند-راه' با حضور هیات هایی از 110 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز پنجشنبه در پکن آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، این اجلاس بین المللی با حضور پنج هزار مهمان خارجی در 12 بخش و به مدت سه روز در مرکز گفت و گوهای ملی چین در پایتخت این کشور برگزار می شود.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی دومین اجلاس بین المللی 'کمربند-راه' 40 تن از رهبران کشورها و همچنین حدود 120 وزیر از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت کرده اند.
از سوی جمهوری اسلامی ایران هم سه هیات به سرپرستی 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی، 'ناصر قاضی سراج' رییس سازمان بازرسی کل کشور و 'حداد عادل' عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این اجلاس شرکت کرده اند.
قرار است وزیر اقتصاد در نشست هماهنگی در سیاست ها، رییس سازمان بازرسی در نشست راه ابریشم پاک و حداد عادل هم در نشست ارتباطات مردم با مردم شرکت و سخنرانی کنند.
شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان سفر به قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت 'کمربند اقتصادی جاده ابریشم' و ساخت 'راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم' را مطرح کرد که این طرح در نهایت با عنوان «کمربند - راه» به جهان معرفی شد.
این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین آغاز شد و تا مارس سال 2019 میلادی 125 کشور و 29 سازمان بین المللی 173 موافقت نامه همکاری با چین در این مورد امضا کرده اند.
نشست افتتاحیه این اجلاس هم فردا با حضور 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین در پکن برگزار می شود.
دومین کنفرانس بین المللی 'کمربند - راه' از امروز تا 7 اردیبهشت در پکن ادامه دارد.
شبک**آساق**1904**1708
کد N2150122

وبگردی