آفتاب

هاشمی: مدیران ایرنا تقویت تعاملات داخلی و خارجی را سرلوحه کار خود قرار دهند

هاشمی: مدیران ایرنا تقویت تعاملات داخلی و خارجی را سرلوحه کار خود قرار دهند

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ، گسترش تعاملات با سایر سازمان ها در داخل و خارج از کشور را از برنامه های جدی این سازمان خواند و از مدیران ایرنا خواست این موضوع را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، «سید ضیاء هاشمی» روز چهارشنبه در جلسه تودیع و تکریم مدیران کل جدید و قدیم محصولات خبری و امور مالی ایرنا افزود: در یک تعامل سازنده و خلاقانه باید به گونه ای حرکت کنیم که جایگاه ایرنا از جهات مختلف ارتقا یابد.
هاشمی با تاکید بر ضرورت حرکت ایرنا به سمت درآمد زایی گفت : اگرچه ایرنا یک نهاد دولتی است، اما به عنوان یک شرکت، حق درآمدزایی دارد و باید با برنامه ریزی و عرضه خوب محصولات خویش به گونه ای حرکت کند که در شرایط کنونی اقتصادی و مشکلات بودجه ای دولت بتواند باری از دوش آنها برداشته و در درازمدت، درآمدزایی قابل قبولی داشته باشد.
وی تحقق این امر را نیازمند بهره گیری از تجارب گذشته، کار مطالعاتی، دانش تخصصی و ارتباطات و تعاملات گسترده دانست و از «حامد صمدی» مدیرکل جدید محصولات خبری ایرنا خواست با توجه به توانمندی ها و دانشی که در این زمینه دارد، تلاش خود را برای عرضه مناسب این محصولات و تحقق درآمدزایی به کار گیرد.
هاشمی یادآور شد: با توجه به اینکه ایرنا قدیمی ترین و مهم ترین خبرگزاری ایران به شمار می رود و توانمندی های لازم را دارد ، در مسیر حرکت حمایت های لازم را نیز خواهد داشت.
هاشمی تصریح کرد: با تحولاتی که در یک سال اخیر در ایرنا رخ داده، چشم امید بیشتری به سازمان دوخته شده است و همه ما به عنوان مدیران و کارکنان آن باید به گونه ای برنامه ریزی و تلاش کنیم که ظرف ماه های آینده، وضعیتی بهتر و برجسته تر برای خبرگزاری جمهوری اسلامی رقم بخورد.
وی با اشاره به تغییرات مدیریتی سازمان، این امر را به معنای «چرخش نخبگان» دانست و تاکید کرد که مدیران باتجربه، استوانه های سازمان هستند و در موقعیت های دیگر باید از تجربیات آنان استفاده شود.
مدیرعامل ایرنا در این زمینه از تلاش ها و خدمات ۱۲ ساله «امیر ابراهیم باقی زاده» به عنوان مدیرکل امور مالی و ذیحسابی و «مهدی بهرامی کیان» در مدت پنج سال مدیریت اداره کل محصولات خبری ایرنا قدردانی کرد و گفت که «مسعود وصلتی» و «حامد صمدی» مدیران جدید این ادارات کل با بهره گیری از دانش، تجربه و توانمندی لازم، بیش از پیش به موفقیت سازمان در حوزه های مختلف کمک خواهند کرد.
هاشمی گفت: «من برای هر مسئولیتی، گزینه های متعدد را بررسی کرده ام چون در هیچ حوزه ای، شرایط اضطراری در سازمان برای تغییر مدیران نداشتیم و همه با جدیت و قوت کار خود را انجام می دهند.»

* جنگ تمام عیار علیه ایران
مدیرعامل ایرنا ، در بخش دیگری از سخنان خود در باره سیل امسال که ۲۱ استان کشور را درگیر خود کرده است، گفت: هر چند سیل خرابی های بسیاری را در پی داشت و جمعیت زیادی از مردم ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شدند اما در سال جدید اغلب استان ها از منظر طبیعی به مراتب وضعیت بهتری را نسبت به سال های گذشته تجربه کردند.
هاشمی ادامه داد: جامعه وقوع این سیل را مشاهده می کند اما از آب باران به عنوان بزرگ ترین رحمت الهی و برکات آن نباید غافل شود. به همین سیاق، مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور نظیر تحریم ها و تهدیدها نیز باید بتواند منشا همبستگی بیشتر اجتماعی، ملی، اعتماد به نفس و اتکا به ملت باشد و از این منظر، بی تردید می تواند ثمرات ارزشمندی را برای ما به ارمغان آورد.
مدیرعامل ایرنا افزود: امروز اگرچه عوارض و شکل آشکار جنگ علیه ایران را نمی بینیم اما روشن است که هیات حاکمه امریکا با تمام توان به جنگ ما آمده و برخی کشورهای منطقه نیز آشکارا به او کمک می کنند.
وی تصریح کرد: این وضعیت موجب شده است ما با رویدادهای متنوعی در آینده مواجه باشیم و از همین رو، باید در حوزه های خبری پوشش قوی تری به تحولات بدهیم به گونه ای که هم زبان دولت باشیم و دستاوردها و خدمات آن را بخوبی منعکس کنیم و هم، چشم و زبان مردم در بیان مسایل و واقعیت ها باشیم.

** حلقه اتصال حوزه های اجرایی و فنی ایرنا
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ، اداره کل محصولات خبری را حلقه اتصال حوزه های اجرایی و خبر عنوان کرد و گفت : باید از این محصولات و همه ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود و این مهم با تولیدات خبری، عکس، فیلم، گرافیک و تحولات حوزه فناوری که در ماه های آتی در ایرنا گسترش می یابد، امکان پذیر است.
وی با اشاره به تحولات عرصه رسانه افزود: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی باید متناسب با این تحولات پیش برود و به روز شود.
مدیرعامل ایرنا ، خروجی های این سازمان را با توجه به شمار معدود نیروی انسانی و بودجه حدود یکصد میلیارد تومانی آن، بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: اثرگذاری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به این امکانات نسبت به بسیاری از سازمان های دههاهزار نفری بسیار عمیق تر است.
وی با اشاره به مخاطبان عظیم این سازمان خبری گفت: بسیاری از سازمان های کشور با وجود نیروی عظیم انسانی، اثرگذاری ایرنا را ندارند و این امر ناشی از الطاف الهی، همت پیشینیان و زحمات و همت همه همکاران در هریک از مراکز و دفاتر داخلی و خارجی است.

** تجلیل سازمان ملل از برابری زنان و مردان در ایرنا
در ادامه این نشست، خانم «ماریا دوتسنکو» رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد با قدردانی از مدیرعامل ایرنا گفت : یکی از امتیازات این سازمان برابری زن و مرد در محیط کار و مسئولیت های واگذار شده است به نحوی که نزدیک به ۵۰ درصد کارکنان و مدیران ایرنا را بانوان تشکیل می دهند، رویه ای که در سازمان ملل نیز وجود دارد .
وی با اشاره به سابقه همکاری این سازمان با ایرنا گفت : تعاملات دو طرف ، پیوسته سازنده بوده است .
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحدد در ادامه از پوشش اخبار این سازمان توسط ایرنا تشکر کرد.
وی به برگزاری نمایشگاه مشترک عکس ایرنا و سازمان ملل با همکاری وزارت خارجه در سال های اخیر نیز اشاره ای داشت و افزود: این نمایشگاهه ها تاکنون در ۱۲ شهر ایران به نمایش گذاشته شده است .
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل با تقدیر از حضور پر رنگ دولت ایران در حمایت همه جانبه از سیل زدگان افزود: سازمان ملل با همکاری ایرنا در پی تولید فیلمی از سیل ایران است تا بتوان بخش بیشتری از کمک های جهانی را جذب کرد.

** حرکت در چارچوب برنامه راهبردی
«مهدی شفیعی» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ایرنا نیز در این نشست، ضمن تقدیر از خدمات ۱۲ ساله «امیر ابراهیم باقی زاده» مدیرکل سابق، «مسعود وصلتی» مدیرکل جدید امور مالی و ذیحسابی را عضو خانواده معظم شهدا، آزاده و شخصیتی متدین توصیف کرد که از نیروهای باسابقه و توانمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مدیریت مالی به شمار می رود.
وی با تشریح محورهای فعالیت این اداره کل در دوره جدید، لزوم حرکت آن در چارچوب برنامه راهبردی ایرنا را مورد تاکید قرار داد.
شفیعی همچنین «مهدی بهرامی کیان» مدیرکل سابق محصولات خبری را فردی «دقیق و پیگیر» توصیف کرد که حوزه رسانه مکتوب را بخوبی می شناسد و به همین دلیل، از این ظرفیت او در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران استفاده خواهد شد.
وی افزود: با توجه به تخصص «حامد صمدی» مدیرکل جدید محصولات خبری در حوزه محصولات خبری و چندرسانه ای، باید از این ویژگی ها در جهت پیشرفت هر چه بیشتر سازمان بهره برداری کرد.
در این نشست، مدیران سابق امور مالی و محصولات خبری، گزارشی کوتاه از عملکرد خود ارایه و از همراهی همکاران خویش سپاسگزاری کردند.
صمدی و وصلتی نیز رئوس برنامه های خود را در دوره جدید برشمردند.
هاشمی در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس از باقی زاده و بهرامی کیان قدردانی و حکم انتصاب وصلتی و صمدی را به آنان اعطا کرد.
**9484**1601**
کد N2150041

وبگردی