آفتاب

طباطبایی: بازی تدافعی استقلال، عامل شکست برابر الهلال بود

طباطبایی: بازی تدافعی استقلال، عامل شکست برابر الهلال بود

تهران- ایرنا- «هادی طباطبایی» دروازه بان اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال گفت: بازی تدافعی آبی پوشان ایران برابر الهلال عربستان، به سود حریف تمام شد.

«هادی طباطبایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شکست یک بر صفر استقلال ایران برابر الهلال عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: استقلال در دیدار با الهلال عربستان یک بازی دفاعی را در دستور کار خود قرار داده بود و بیشتر به فکر دفاع بود. همین موضوع به رقیب کمک کرد تا آزادانه به بازی هجومی روی آورد.
وی با بیان اینکه دیدار استقلال برابر الهلال نسبت به بازی رفت نکته مهمی داشت، افزود: الهلال عربستان به خوبی استقلال را آنالیز کرده و متوجه شده بود آبی پوشان روی ضربات ایستگاهی خطرناک هستند و برای همین آنها تلاش کردند در این مسابقه ضربه کرنر یا ایستگاهی در اختیار استقلال قرار ندهند.
دروازه بان اسبق تیم ملی ادامه داد: بازی دفاعی استقلال در این راه به سود الهلال تمام شد چرا که وقتی تیمی دفاع می کند، کمتر در نزدیکی دروازه حریف فرصت گلسازی بدست می آورد.
طباطبایی با اشاره به تصمیم وینفرد شفر برای استفاده از آیاندا پاتوسی در خط حمله، تصریح کرد: وقتی شما بازیکن خلاق و طراح خود را به یک خط جلوتر و پشت مهاجمان می فرستید، چه کسی باید موقعیت سازی کند؟ در ضد حملات باید نفراتی داشته باشید که بتوانند در سریع ترین زمان ممکن توپ را انتقال داده و فضا سازی کنند که هیچ کدام از این اتفاقات شکل نگرفت.
دروازه بان اسبق استقلال ادامه داد: مسئولان استقلال به خاطر شفر درست 48 ساعت پیش از بازی استقلال، فرشید باقری را بخشیدند که از همجمه انتقادات کم کنند و این یک بازی بیش نبود چرا که با این کارشان فقط می خواستند افکار عمومی را تحت تاثیر قراردهند. اگر قرار به بخشیده شدن باقری بود، باید این کار چند روز زودتر صورت می گرفت تا او چند جلسه در تمرینات شرکت کرده و در روزی که شفر به وجود او سخت نیاز داشت، برای استقلال به میدان رود.
وی با طرح این سوال که «برای من یک پرسش بزرگ است. چرا بیژن طاهری به عنوان مربی استقلال در سفر به امارات و بازی حساس مقابل الهلال عربستان کنار تیمش نبود؟» افزود: شاید او به عنوان مربی یک نکته مهم به ذهنش می آمد و می توانست به شفر کمک کند. چرا آقایان مدیر همگی راهی این سفر شدند و مربی ای که باید باشد حضور نداشت.
ورزشی**م.ت**9129
کد N2150006

وبگردی