آفتاب

270 شبکه فارسی زبان علیه ایران فعالیت می کنند

270 شبکه فارسی زبان علیه ایران فعالیت می کنند

بیرجند - ایرنا - نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: اکنون 270 شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند که بیشتر آنها شبکه های ماهواره ای هستند.

به گزارش ایرنا غلامرضا کاتب عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تدین در این استان رویکرد مردم را به ماهواره کم کرده است و با توجه به خطر های برگرفته از این مسیر خطرناک وظیفه مسئولان در تجهیز شبکه های دیجیتال دوچندان است.
وی ادامه داد: هم اکنون 60 درصد خراسان جنوبی از شبکه دیجیتال برخوردار است که امیدواریم خلاء موجود با توجه به تصمیمات مورد نظر در آینده ای نه چندان دور رفع شود.
کاتب اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنایت خاصی به صدا و سیما داشته است و در سال گذشته غیر از هفت دهم درصد بودجه، 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به این سازمان اختصاص یافت.
وی با ابراز امیدواری از همکاری نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان این استان دور از هرگونه حواشی هستند و همواره برای منفعت عمومی کوشیده اند که عنایت به صدا و سیما یکی از این اقدام ها است.
کاتب با بیان اینکه ظرفیت های خراسان جنوبی زیاد است، تصریح کرد: صدا و سیما باید برای معرفی این ظرفیت ها از هیچ تلاشی چشم پوشی نکند که یکی از مباحث مورد اقدام می تواند بحث توریسم و گردشگری باشد.

** نیروی انسانی ظرفیتی اجتناب ناپذیر در خراسان جنوبی
معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انسانی ظرفیتی اجتناب ناپذیر در خراسان جنوبی است که این ظرفیت در نحوه مدیریت استانی تازه تاسیس در بخش های مختلف معلوم است.
محمدعلی عبدالله زاده افزود: خراسان جنوبی با این وجود در بخش های زیادی قوی تر از استان های دیگر عمل کرده که صدا و سیما یکی از این بخش ها است.
وی با بیان اینکه افزایش پوشش ضریب نفوذ دیجیتال یکی از نیازمندی های استان است، اظهار داشت: به زودی قول 30 میلیارد تومانی دکتر نوبخت در این زمینه با جدیت پیگیری می شود.
عبدالله زاده یادآور شد: بخش زیادی از نیروهای صدا و سیمای استان به جهت پرداختی و وضعیت استخدامی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه به زودی تدبیری صورت خواهد گرفت.
وی گفت: با توجه به وسعت خراسان جنوبی این استان نیازمند دستگاه اس ان جی هست که پیگیر خواهیم شد تا در استان مستقر شود.
3215 * 6054
کد N2149985

وبگردی