آفتاب

رضایی: فشار اخیر آمریکا جنگ اقتصادی تروریستی است

رضایی: فشار اخیر آمریکا جنگ اقتصادی تروریستی است

تهران - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فشار آمریکا برای پایان دادن مهلت به کشورهای خریدار نفت از ایران، یک جنگ اقتصادی تروریستی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری در مورد اوضاع این روزها به مساله پایان دادن مهلت آمریکا برای خریداران نفت ایران اشاره کرد و افزود: ترامپ فشار آورد تا کشورهای خریدار نفت از ایران از ١٢ اردیبهشت نفت نخرند؛ این دو جنبه دارد یکی اینکه باعث خواهد شد دولت، مجلس و ملت روی پای خود بایستند و از مجموعه نفت خام برای صنعت خود استفاده کند.
وی اضافه کرد: اگر به تولید صنعتی روی بیاوریم روزانه یک میلیون بشکه نفت باید وارد کنیم؛ پس این صادرات نفت یعنی تولید و صنایع ما هنوز راه نیفتاده است.
رضایی تصریح کرد: این فشار آمریکا جنگ اقتصادی تروریستی به شمار می رودکه حتما با عکس العمل متقابل از سوی ما مواجه می شود و اولین کسی که زیان می بیند خود ایالات متحده خواهد بود؛ پس بهترین گزینه دست برداشتن آنها از شیطنت است.
وی افزود: فعلا چیزی بیان نمی کنیم اما به موقع اقدام خواهیم کرد؛ آمریکایی ها بدانند این اقدام ناجوانمردانه که بخواهند فشار را بر مردم ایران زیاد کنند طوری که به خیال خود دولت حتی توان پرداخت حقوق به کارمندان را نداشته باشد، خیال بیهوده ای است. اینطور نیست که دست روی دست بگذاریم و اقدامی انجام ندهیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم عقلا و روشنفکران آمریکا آقای ترامپ را از این اقدام خباثت آمیز دور کنند.
ادامه دارد..
سیام**٧٣٢٩**1751
کد N2149969

وبگردی