آفتاب

العامری:ایران زمان تنهایی عراق در برابر تروریسم به کمک شتافت

العامری:ایران زمان تنهایی عراق در برابر تروریسم به کمک شتافت

بغداد – ایرنا- 'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر و از فرماندهان سابق الحشد الشعبی در جنگ با گروهک تروریستی داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران زمانی به کمک و حمایت همه جانبه از عراق پرداخت که هیچ کشور دیگری حاضر به کمک نشد.

به گزارش ایرنا، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و از فرماندهان سابق الحشد الشعبی در جنگ با داعش روز چهارشنبه در کنگره 'سپاس از ایران' برای تقدیر از شهدای ایرانی و لبنانی مبارزه با داعش در خاک عراق، بطور ویژه از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در جنگ با داعش تقدیر کرد.
وی گفت که در برهه ای که هیچ کشوری حاضر نمی شد به ما کمک کند و همه تماشگر بودند، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که از همان روز اول به ما کمک کرد.
رییس فراکسیون الفتح ادامه داد که تقدیر از جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایرانی و لبنانی برای ما افتخار است زیرا آنها به خاطر عقیده و دین و دفاع از مقدسات حاضر شدند از عراق دفاع کنند و خونشان را در این راه دادند.
وی با اشاره به سالروز صدور فتوای جهاد کفایی گفت که در چنین ایامی بود که همه مایوس شده و تصور می کردند که عراق از بین رفته و داعش به عنوان یک واقعیت باید بپذیرند، فتوای جهاد کفایی از طرف مرجعیت دینی عراق صادر شد و پیروزی به تدریج تحقق یافت.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای غربی تنها زمانی به کمک نیروهای عراقی آمدند که عراقی ها دیگر ابتکار عمل در جبهه ها را بدست گرفته بودند و مانع سقوط بغداد و اربیل شدند آنگاه غربی ها آمدند و گفتند که ما هم در کنار شما هستیم.
العامری گفت: امروز هم با صدای رسا می گوییم که عراقی ها قادر به دفاع از امنیت و کشور خود هستند و بر همین اساس ما مخالف حضور نیروهای خارجی در خاک عراق هستیم.
وی تاکید کرد: ما مخالف حضور نیروهای خارجی در خاک عراق به ویژه پایگاه های هوایی خارجی و همچنین نیروهای زمینی ها در عراق هستیم.
وی اضافه کرد که عراق در 2011 نیروهای خارجی را از اراضی اش بیرون کرد و امکان ندارد که به بازگشت آنها به خاک عراق تن دهد.
وی همچنین برخی از سیاسیون عراقی که خواهان ماندن نیروهای آمریکایی در عراق به بهانه ضعف ارتش و دستگاه های امنیتی عراق هستند را متهم به درغگویی و ترسو بودن کرد.
العامری ادامه داد که نیروهای ارتش و دستگاه های امنیتی عراق توانمندی کاملا برای حفظ امنیت و ثبات در عراق را دارند.
کنگره «سپاس از ایران» در بغداد با سخنان کوتاه ضبط شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شان و جایگاه شهدا از جمله شهدای مدافع حرم آغاز به کار کرد.
پیام قدردانی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از سوی فالح الفیاض مشاور امنیت ملی این کشور به حاضران در کنگره ابلاغ شد و نماینده رئیس جمهوری عراق نیز پیام مکتوب برهم صالح رئیس جمهوری عراق در قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش را قرائت کرد.
در این کنگره که 60 خانواده شهدای حرم از جمهوری اسلامی ایران و لبنان حضور دارند با مشارکت تعدادی از مقامات و شخصیت های برجسته عراقی از جمله 'فالح الفیاض' مشاور امنیت ملی عراق، نمایندگان پارلمان این کشور و همچنین 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سردار «مهدی ربانی» معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نظامی ایران برگزار شده است.
این کنگره که در نوع خود اولین بار است در بغداد برگزار می شود، همزمان با سالروز تشکیل بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آغاز به کار کرده است.
خاورم *2*353*380
کد N2149961

وبگردی