آفتاب
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد؛

آغاز همکاری مشترک ایران و اندونزی برای توان افزایی اقتصادی زنان

آغاز همکاری مشترک ایران و اندونزی برای توان افزایی اقتصادی زنان

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از آغاز همکاری مشترک ایران و اندونزی برای توان افزایی اقتصادی زنان بر اساس تفاهم نامه بین دو کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ زهره جواهریان افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری میان ایران و اندونزی، هیاتی متشکل از نمایندگان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، جمعیت هلال احمر و استانداری تهران به کشور اندونزی سفر کرد.
مشاور معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه طی نشست سه روزه نمایندگان دو کشور، تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه توانمند سازی زنان و توسعه فعالیت آنها در امور اقتصادی صورت گرفت، افزود: وزارت زنان اندونزی با اولویت پایان دادن به خشونت خانگی، فقر و تبعیض جنسیتی طرح هایی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.
به گفته وی در اولین جلسه نشست مشترک، برنامه کلی اندونزی در خصوص توانمند سازی زنان ارائه و سیاست ها و راهکارها در این حوزه مطرح شد.
جواهریان در ادامه با بیان اینکه برنامه روز دوم سفر به شهر ریمبنگ بود، گفت: به دلیل آمار بالای فقر در بین زنان روستایی اطراف این شهر، اکنون با انتخاب این محدوده به عنوان منطقه پایلوت، با آموزش زنان، افزایش تولیدات آنها و بازاریابی های انجام شده، موفقیت های قابل ملاحظه ای در زمینه کسب و کار پایدار برای زنان و ممانعت از مهاجرت آنها به سایر کشورها برای کارگری به دست آمده است.
وی تصریح کرد: در روز سوم، علاوه بر نشست با تشکل های مردم نهادی که برای توان افزایی زنان فعال بوده و موفق به آموزش بیش از سه هزار زن شده بودند، تبادل اطلاعات مفیدی در خصوص نحوه تجاری سازی محصولات بین دو کشور صورت گرفت و هم اکنون در حال آماده سازی مقدمات این کار با کمک دستگاه های ذیربط هستیم تا در نشست آتی که با حضور هیات اندونزی در ایران خواهد بود به نتایج عملی دست یابیم.
رئیس هیات اعزامی به اندونزی با اشاره به برنامه ایران در سطح بین المللی که در آن تلاش می شود تولید کنندگان بدون واسطه و دلال با مصرف کنندگان و خریداران ارتباط داشته باشند، گفت: اقدامات ایران در این خصوص و نیز فرایند توانمند سازی زنان در تهران از جمله مواردی بود که در روز سوم نشست مطرح شد.
برگزاری نمایشگاه های مشترک در فضای مجازی و معرفی محصولات و نحوه تولید آن توسط دو طرف نیز از پیشنهادات طرف ایرانی بود.
به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری به امضای معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و «یوحنا سوزانا یم بیسه» وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان جمهوری اندونزی در مردادماه سال 97رسید.
این تفاهمنامه به منظور توسعه و گسترش همکاری ها در زمینه توانمندسازی زنان، حمایت از کودکان و تاب آوری خانواده بر اساس برابری، احترام و نفع متقابل منعقد شده است.
تفاهمنامه در ٩ بند و با اهداف گسترش همکاری ها در زمینه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان به امضا رسید.
اجتمام*7268*1193
کد N2149834

وبگردی