آفتاب
رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا - چین؛

قاسم‌پور قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم شد/ نخودی برنز گرفت

قاسم‌پور قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم شد/ نخودی برنز گرفت

در ادامه پیکارهای پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا دو مدال طلا و برنز در اوزان ۸۶ و ۷۴ کیلوگرم به نمایندگان ایران رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز دوم رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا که با مصاف آزادکاران پنج وزن دوم در شهر شیان چین پیگیری شد، کامران قاسم پور در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و محمد نخودی هم در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل دیپاک پونیا از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. قاسم پور در این دیدار نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر علی گادجی گامیدگادجیف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز محمد نخودی در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها رفت. نخودی در این گروه با توجه به آسیب دیدگی یوهی فوجی نامی از ژاپن و حضور نیافتن وی، به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. نخودی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۸ از سد ایلگیز ژاکیبیکوف از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

پیش از این بهنام احسان‌پور هم در وزن ۶۱ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

کد N2149830

وبگردی