آفتاب

620 هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های کشور اختصاص یافت

620 هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های کشور اختصاص یافت

گچساران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال بیش از 620 هزار میلیارد ریال برای نوسازی و احداث زیر ساخت های عمرانی کشور در نظر گرفته شده است.

هادی قوامی روز چهارشنبه در بازدید از طرح بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: این میزان اعتبار بر اساس اولویت های برنامه ششم توسعه اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: بیشتر این اعتبارات برای زیر ساخت های رفاهی، کشاورزی و آب در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: درسال ‌های اخیر اعتبارهای ویژه ای برای بازآفرینی پایدار شهری به استان های کشور اختصاص یافته است.
علی قربانی بیان کرد: 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی هر استان سالانه برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: طرح باز آفرینی شهری از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است و در این راستا وظایف هر دستگاه اجرایی نیز مشخص شده است.
قربانی اظهار داشت: بازآفرینی شهری تقویت کننده بنیه اقتصادی شهرداری ها، درآمد پایدار شهری و محرکی برای ساماندهی و حذف بافت های فرسوده است.
وی افزود: مسئولان باید تلاش خود را برای بازسازی، اصلاح بافت های ناکارآمد و تبدیل این مکان ها به محیط های با نشاط به کار گیرند.
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون 130 میلیارد ریال برای اجرای طرح بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شده است.
غلام رضا تاجگردون گفت: این میزان اعتبار برای خرید 174 واحد مسکونی و زیر سازی این طرح هزینه شده است.
وی تصریح کرد: 193 واحد مسکونی در مسیر عملیاتی این طرح قرار دارد که تاکنون 174 واحد خریداری شده است.
تاجگردون ابراز کرد: 90 درصد از معابر خیابان کیامرثی (رینگ) معادل یکهزار و 450 متر تاکنون بازگشایی شده است.
وی با اشاره به احداث یک هزار و 300 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت: در برخی از مناطق بافت فرسوده نظیر محله‌های سادات و کوی اسلام آباد طرح احیای بافت فرسوده 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در حال اجرا تلاش بیشتری شود.
وی بیان کرد: مالکان 2 هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری تخریب و نوسازی ساختمان خود به ستاد طرح نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان مراجعه کرده‌اند.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان سال 1387 تصویب شد و چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی،اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را در سفر به گچساران همراهی می کنند.
این نمایندگان در طول سفر سه روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد قرار است امروز چهارشنبه از بافت فرسوده دوگنبدان، شهرک صنعتی و صنایع نفت و گاز دشت گز دیدن و در جلسه با فعالان اقتصادی و شورای اداری گچساران شرکت کنند.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روزهای پنج شنبه و جمعه در یاسوج درنشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت ،شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نشست نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج شرکت می کنند و از کارخانه سیمان مارگون هم بازدید می کنند.
2082/1662
کد N2149804

وبگردی