آفتاب

دو برنده جایزه حلقه منتقدان معرفی شدند

دو برنده جایزه حلقه منتقدان معرفی شدند

تهران- ایرنا- دو فیلم بخش بین‌الملل برنده جایزه حلقه منتقدان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، آیین اهدای جایزه حلقه منتقدان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره و گروهی از داوران بخش حلقه منتقدان در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در این آیین، فیلم سینمایی «گرگ نما» به کارگردانی آدرین پانیک از کشور لهستان به دلیل روایت تمثیلی و سبک دیداری که خشونت و بی رحمی تکرار شونده در تاریخ جهان را بازتاب می دهد مقام دوم را به دست آورد که در غیاب کارگردان، جایزه به رایزن فرهنگی لهستان در ایران اهدا شد.
بهترین فیلم حلقه منتقدان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به فیلم سینمایی «جوان روس» به کارگردانی الکساندر زولوتوخین از روسیه به دلیل مخاطره پذیری تجربی، ساختار منحصر به فرد دیداری و شکل فیلم که خلق کمپوزیسیونی سینمایی بر اساس کمپوزیسیونی موسیقیایی تعلق گرفت که فیلم بردار این فیلم جایزه را دریافت کرد.
جایزه حلقه منتقدان شامل گروهی از منتقدان است که سال گذشته نخستین جوایز خود را اهدا کردند. این گروه امسال نیز 15 فیلم را داوری و از میان آنها دو فیلم را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.
جوایز با حضور مهرزاد دانش، کامیار محسنی، محسن آذر، مجید اسلامی، شادمهر راستین، هما توسلی اهدا شد.
جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان بیش از 250 مهمان از 58 کشور جهان؛ شامل مدیران جشنواره‌ های جهانی، برنامه‌ ریزان یا نمایندگان انتخاب فیلم از طرف جشنواره ها، سینماگران و علاقمندان به سینمای ایران است. همچنین 28 مهمان از 21 کشور در بخش دارالفنون شرکت دارند.
در این دوره 163 فیلم از 64 کشور جهان در بخش‌های مختلف؛ شامل 9 فیلم کوتاه، 14فیلم بلند پریمییر (اولین نمایش)، 41 فیلم بلند و 7 فیلم کوتاه نمایش داده می شوند.
بازار فیلم نیز از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت با حضور 40 شرکت کننده و بیش از 60 خریدار در حاشیه جشنواره برپاست.
فراهنگ** 7561** 9053
کد N2149711

وبگردی