آفتاب

حسن زاده: رسیدگی به حواشی دیدار تراکتورسازی زمان بر است

حسن زاده: رسیدگی به حواشی دیدار تراکتورسازی زمان بر است

تهران- ایرنا- رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه عمده حواشی ایجاد شده در دیدار تراکتورسازی و پیکان در پایان دیدار رقم خورد، نیاز به جزئیات کامل است و به همین دلیل برای صدور رای به زمان نیاز داریم.

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، «اسماعیل حسن زاده» افزود: گزارش های هفته آخر از جمله گزارش مسابقه تراکتورسازی و پیکان در تبریز ظهر شنبه به دست ما رسید. با توجه به لزوم ابلاغ تخلفات به افراد، ابلاغیه ها در همان روز شنبه31 فروردین ماه تهیه شد و به دلیل تعطیلی روز یکشنبه، ارسال ابلاغیه در روز دوشنبه (دوم اردیبهشت) انجام شد و باید در مهلت قانونی منتظر وصول دفاعیات باشیم که به محض تکمیل پرونده، تصمیم نهایی در خصوص اتفاقات اتخاذ خواهد شد.
وی ادامه داد: البته در خصوص حواشی دیدار تراکتورسازی و پیکان، به دلیل اینکه عمده اتفاقات بعد از مسابقه رخ داد و برخی موارد در گزارش مقامات رسمی مسابقه با تمام جزئیات نیامده است، تحقیقات کامل از جمله جمع آوری اسناد و مدارکی که به دست ما می رسد، زمان بر خواهد بود، لذا صدور رای نهایی در مورد این پرونده مستلزم بررسی کامل اتفاقات خواهد بود.
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود: از آذر سال 96 تاکنون آرای صادره با تاخیر یک هفته ای تا 10 روز صادر و مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار می گیرد. به خصوص اینکه با عملکرد سال های گذشته که به فوریت رای صادر می شد، مقایسه می شود. یک سوال برای علاقمندان پیش می آید که چگونه قبلا ظرف 48 ساعت رای صادر می شد اما در این دو سال این گونه نیست؟ باید بگویم مقررات انضباطی جدید مطابق با استانداردهای فوتبال دنیا و بر حسب تاکید آیین نامه انضباطی فیفا به درستی تغییر کرده و مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال به آیین نامه فیفا نزدیک تر شده است.
حسن زاده گفت: لذا اتفاف جدیدی که رخ داده این است که حتما باید فرصت دفاع چه حضوری چه با ارسال لایحه به کسی که از او تخلف گزارش شده، داده شود و این یک مزیت است و در واقع مقررات انضباطی ارتقاء یافته و به اسناد بالا دستی و مقررات انضباطی کشورهای پیشرفته جهان نزدیک تر شده است. به همین دلیل صدور رای از آذر سال 96 تا الان مطابق مقررات جدید زمان بر شده است. البته در مواردی هم بوده که کمیته انضباطی دستور موقت نیز صادر کرده است.
رئیس کمیته انضباطی در ادامه افزود: باید بگویم اتفاقاتی که در مسابقات فوتبال اعم از لیگ برتر و یا لیگ های پایین تر رخ می دهد در یک زمان بندی متعارف بررسی و منتهی به رای می شود. حال اگر این اتفاقات اندکی پیچیده و وسیع باشد زمان بیشتری می خواهد، ولی از دید انضباطی و نگاه قضایی همکارانم در کمیته انضباطی هیچ پرونده ای متمایز نیست و ما به تکالیف خود عمل خواهیم کرد.
حسن زاده گفت: بدیهی است که در هفته پایانی که مسابقات در صدر و انتهای جدول در همه لیگ ها حساس تر شده است برخی هواداران تیم ها درباره هر اتفاقی به نفع تیم خود به گمانه زنی و پیش داوری می پردازند که این پسندیده نیست و تاثیری در عملکرد قانونی رکن قضایی فوتبال نخواهد گذاشت. قانون برای همه یکسان است و رعایت آیین دادرسی و مواعد و مهلت ها از تکالیف مهم رسیدگی به پرونده است.
وی تصریح کرد: در هفته های پایانی نیز انتظار داریم که عوامل تیم ها از جمله نیمکت نشینان و بازیکنان داخل زمین، هواداران و تماشاگران با رعایت مقررات و موازین اخلاقی، امکان برگزاری مسابقات سالم و مفرح را فراهم آورند که پیشاپیش از همه افرادی که با برگزارکنندگان مسابقات همکاری می کنند، تشکر می کنیم.
ورزشی**9118**1067**
کد N2149497

وبگردی