آفتاب
با همراهی نشر تاک در کابل

شاعر معاصر افغانستانی با «میدان هوایی» به نمایشگاه کتاب تهران آمد

شاعر معاصر افغانستانی با «میدان هوایی» به نمایشگاه کتاب تهران آمد

عارف حسینی، شاعر معاصر افغانستانی با مجموعه شعر «میدان هوایی» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده است.

عارف حسینی به خبرنگار مهر گفت: هر بار از من بپرسید چند سال است درگیر ادبیات هستم، پاسخم یکی دو سال است، هیچ‌گاه با ادبیات معامله زمانی نکرده و نمی‌کنم، این شوق و اشتیاق است که مرا با واژه‌ها می‌رقصاند؛ شعر می‌شود، نوشته می‌شود و نقد می‌کند.

وی افزود: چند سال پیش بود، یادم نیست، مجموعه شعر «نشست تنهایی یک مرد» را منتشر نکردم، سال گذشته ناشری در ایران ابتدا پذیرفت که «میدان هوایی» را منتشر کند اما بعد صرف‌نظر کرد، فرصتی شد که از بین دویست تا سیصد شعر، «میدان هوایی» به شکل امروز در بیاید. به هر حال نشر تاک در کابل پذیرفت، پنجاه شعر در ۱۱۴ صفحه با تیراژ ۵۵۰ نسخه منتشر شود. شعرها را از سال ۹۳ تا ۹۷ انتخاب کرده‌ام. تلاشم در تجربه، ایجاد و ارائه فرم‌های گوناگون در شعر نو بوده است‌.

حسینی ادامه داد: من از جایی به جایی مهاجرت نکرده‌ام اما پسوند و پیوندش را چشیده‌ام، از شعار و از جنگ در متن دوری کرده‌ام اما پای تصویر که باز می‌شود مرگ شهروند محترمی می‌شود و پدر کوچ خودش را از کوتل‌ها اجرا می‌کند. میدان هوایی مکان آمد و شد انسان‌های بسیاری است. امید که قسمت کمتر خوانده شده‌ی ادبیات پارسی که ادبیات افغانستان است بیشتر و بیشتر خوانده شود.

«میدان هوایی» سروده عارف حسینی با شمارگان ۵۵۰ نسخه و بهای ۱۴۰ افغانی توسط انتشارات تاک در کابل در بهار ۱۳۹۸ منتشر شده است.

انتشارات تاک افغانستان در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی، شبستان (ورودی ۱۵ شرقی)، نیم‌طبقه، بخش بین‌الملل و بازار جهانی کتاب (پس از غرفه‌های چین)، انتشارات تاک‌، غرفه D7 حضور دارد.

کد N2149489

وبگردی