آفتاب

تعاملات بین‌المللی خود را در نمایشگاه کتاب گسترش می‌دهیم

تعاملات بین‌المللی خود را در نمایشگاه کتاب گسترش می‌دهیم

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعاملات بین‌المللی خود را در نمایشگاه کتاب گسترش می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر زندمقدم، رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اهداف حضور دانشگاه علامه طباطبایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال، گفت: هدف اصلی این است که جدیدترین کتاب‌هایی را که در سال گذشته تولید کرده‌ایم و یک‌سری کتاب‌هایی را که در این فرصت کوتاه در سال جدید تولید شده اند، عرضه کنیم و اینکه فرصتی برای بازدیدکنندگان است که با فعالیت‌های انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی آشنا شوند.

او ادامه داد: نکته بعد این که نمایشگاه کتاب تهران فرصتی را پدید می‌آورد که بسیاری از ناشران کنار هم باشند و شاید برای کسانی که بازدیدکننده و جویای کتاب هستند از لحاظ مالی هم فرصتی باشد که از تخفیفی که وجود دارد استفاده کنند. نمایشگاه کتاب اوج نمایش و عرضه فعالیت‌های یک ناشر است. همچنین فرصتی برای ایجاد تعملات فرهنگی با سایر ناشران ملی و بین‌المللی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما معمولاً بر طبق نیازی که بازار دارد، کتاب به نمایشگاه بین المللی کتاب می‌فرستیم. هر سال تعداد کتاب‌های ارائه شده متفاوت است. امسال بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب را ارائه کرده‌ایم. از حدود ۶۰۰ عنوان کتابی که از ابتدای تأسیس دانشگاه تولید شده است، بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب که تعداد زیادی از آنها در حدود شش، هفت سال گذشته تولید شده‌اند، را در نمایشگاه کتاب امسال داریم.

زندمقدم اظهار کرد: ما تعداد زیادی کتاب چاپ اول عرضه خواهیم کرد. حتی یک یا دو کتاب ما که در لحظه‌های آخر تولید شده‌اند هم عرضه می‌شوند. یکی از کتاب‌هایی که بسیار ارزشمند است، کتاب «صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن» تألیف آقای دکتر مرتضی فرهادی است که روز شنبه ۷ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه رونمایی می‌شود.

بر اساس گزارش سایت خبری دانشگاه علامه طباطبایی، او اعلام کرد: در روز ۱۲ اردیبهشت ماه نشستی خواهیم داشت که یک‌سری مقدمات دارد. نشستی در خصوص ارزیابی و بررسی منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان خواهیم داشت که با حضور متخصصان این حوزه انجام خواهد شد.

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امسال، با ابتکار انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، غرفه‌ای به فعالیت‌های بین‌المللی انتشارات ۱۳ دانشگاه برتر اختصاص یافته است. همچنین ما هر سال این برنامه را داریم و معمولاً تعیین می‌کنیم که دوستان ما به عنوان نماینده انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی مذاکراتی را انجام دهند. بنده و سایر همکاران در اداره‌های مختلف در تلاشیم که با ناشران خارجی وارد تعامل شویم. خیلی از اتفاقاتی که بعدها یعنی بعد از نمایشگاه رخ می‌دهد نتیجه نمایشگاه و تعاملاتی بوده که ما در نمایشگاه کتاب داشته و داریم. به عنوان مثال در اسفند ماه، قرارداد نمایندگی افغانستان امضا شد که اخبار آن در چند روز گذشته منتشر شد. در این مورد از نمایشگاه کتاب پارسال استفاده کردیم.

او اضافه کرد: در دیداری که با رئیس اتحادیه ناشران افغانستان داشتیم و بسیاری از کشورهای دیگر، مذاکراتی کردیم که در مراحل تکمیلی است. بعضی ناشران هم ممکن است تمایلی نداشته باشند ولی خیلی از ناشران بین‌المللی از این تعاملات و بخصوص موضوع تولید مشترک، فروش، استفاده از مؤلفان و پژوهشگران خود ما به عنوان مؤلف استقبال می‌کنند.

زندمقدم در پایان بیان کرد: متأسفانه با وجود وضع نابسامانی که در خصوص کاغذ وجود دارد و کتاب هم گرفتار آن است، ما خواستار این بودیم که بیش از این در خصوص تخفیف کار کنیم. ولی چون باید همۀ این‌ها را با هم بسنجیم، ۱۵ درصد تخفیف در زمان نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم. البته تفاوتی هم ندارد که از غرفه ما در نمایشگاه کتاب یا از غرفه ما در پردیس مرکزی و یا دانشکده اقتصاد و یا سیستم آنلاین و نمایندگی ما در خیابان انقلاب خرید انجام شود. این تخفیف برای همه است و فقط مخصوص دانشجویان دانشگاه ما نیست.

انتهای پیام

کد N2149119

وبگردی