آفتاب

رونق تولید حمایت همه جانبه را می‌طلبد

رونق تولید حمایت همه جانبه را می‌طلبد

یک وکیل دادگستری گفت: نامگذاری امسال به نام رونق تولید که مدنظر رهبری است، حمایت همه جانبه را می‌طلبد و اگر می خواهیم رونق تولید را تقویت کنیم و اجازه ندهیم واردات صورت گیرد، باید تولیدات کیفیت داشته باشند.

نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحقق شعار امسال به نام رونق تولید و حمایت از مصرف کنندگان گفت: از تولیدکنندگان حمایت نمی‌شود. اگر از تولیدکنندگان حمایت می‌شد، رهبری نیازی پیدا نمی‌کرد که شعار اصلی امسال را رونق تولید نامگذاری کنند.

وی افزود: تولید در همه کشورها  و سه ممیزه و مشخصه دارد، نخست امنیت اقتصادی و دیگری که مهمترین است امنیت غذایی است. ما چندین سال است که خشکسالی داشتیم و این خشکسالی روی همه ابعاد اعم از آب و خاک و... اثر گذاشت و به محض اینکه بارندگی های شدید خشکسالی را از بین برد و سیلاب راه افتاد، بخش وسیعی از اراضی کشت مثل گندم آسیب دید و بخشی از اراضی که باید کشت می‌کردیم مانند پنبه و برنج و در جنوب نیز محصول ذرت آسیب زیادی دید.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: رونق تولید که مدنظر رهبری است، حمایت همه جانبه را می طلبد؛ البته باید این را در نظر گرفت که کیفیت تولید شرط اصلی است و اگر می خواهیم رونق تولید را تقویت کنیم و اجازه ندهیم واردات صورت گیرد، باید تولیدات کیفیت داشته باشند.

احمدی ادامه داد: دو سال پیش کمپین "نه به خرید خودروی صفر"  مطرح و موفق هم شد و دولت ورود کرد و وام های آنچنانی ارائه داد اما موفقیتی حاصل نشد که کالای باکیفیت داشته باشیم لذا سعی کنیم شعار رونق تولید عملیاتی شود که  یک بخش آن نیازمند حمایت از تولید کننده است و بخش دیگر آن این است که  تولیدکننده محصول با کیفیت ارایه دهد به نحوی که قابل رقابت با مشابه خارجی باشد. درهمین راستا هم مصرف کننده وظیفه ای دارد متاسفانه مصرف کننده وظیفه شناس نیست و به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: حاکمیت از بعد حمایت و تولید کننده از بعد تولیدی که متناسب و مناسب و قابل رقابت باشد و مصرف کننده نیز از باب اینکه با خریدش می تواند رونق اقتصادی را تضمین کند، وظایفی دارند و  اگر مصرف کننده حساسیت داشته باشد تولیدکننده مکلف می شود که جنس با کیفیت تولید کند. تا زمانی که دولت از باب نظارت و تولیدکننده از باب رقابت و مصرف کننده به وظایف خود عمل نکنند، این شعارها تحقق نخواهد یافت.

انتهای پیام

کد N2149074

وبگردی